KROMP, M. Syntetická a alternativní paliva pro spalovací motory [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Böhm, Michael

Bakalářská práce zpracovává téma syntetických a alternativních paliv pro spalovací motory. Práce o rozsahu nadstandartním pro bakalářskou práci 83 stran obsahuje dvě hlavní části: teoretickou část a praktickou se zahrnutím simulací v prostředí GT-Suite. V teoretické části dokázal student zpracovat velké množství literatury, se kterou správně pracuje a cituje ji. Text může čtenáři sloužit jako vstupní literatura pro pochopení problematiky syntetických a alternativních paliv. Dále se autor věnuje vyhodnocování emisí CO2. To je podstatná součást použití právě těchto paliv. V praktické části se autor věnuje simulacím v prostředí software GT-Suite. Výsledky základní analýzy na zkušebním jednoválci přináší srovnání paliv s běžně používanými palivy. Simulace byly vytvořeny pro zážehový i vznětový motor. Modely hoření jednotlivých paliv bude možné dále využít v komplikovanějších modelech spalovacích motorů. Grafická a stylistická úprava práce je na velmi dobré úrovni. Lze vytknout u některých grafů malé popisky. Práce je přehledně strukturována a kapitoly mají logickou návaznost. Cíle práce jsou splněny v plné míře, práce splňuje všechny požadavky kladené na bakalářskou práci. Na základě toho hodnotím práci výsledným hodnocením A/výborně.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Zeizinger, Lukáš

V první kapitole student shrnuje poznatky získané studiem o spalovacích motorech, v návaznosti na tuto kapitolu zatřiďuje běžně používaná paliva. Ve čtvrté kapitole rozděluje alternativní paliva a věnuje se metodám a kvantifikaci podle fyzikálních vlastností. V následující kapitole student shrnuje přehled současných syntetických paliv. V šesté kapitole je popsána metodika vyhodnocování emisí, na kterou navazuje analýza vlivu alternativních a syntetických paliv na spalování a výkon motoru. V závěru student popisuje simulace a její výsledky. Znalosti, které student získal rešerší tohoto tématu jsou obsáhlé a v porovnání s běžnými bakalářskými pracemi, je tato bakalářská práce pojata značně komplexně. Mimo výše uvedeného je v práci i několik dalších drobných nedostatků formálního charakteru. Konkrétně se jedná o: - časté typografické chyby, - občas nevhodné větné formulace, - texty v obr. 12-14 jsou hůře čitelné. Předložená práce má i přes některé formální nedostatky celkově vynikající úroveň a je plně v souladu se zadáním. Pan Miloš Kromp prokázal ve své bakalářské práci odpovídající zkušenosti a znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 157403