KRATOCHVIL, T. Zvyšování přenosové rychlosti DSL přípojek metodou bonding [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Šilhavý, Pavel

Student v rámci BP nastudoval problematiku zvyšování přenosové rychlosti DSL technologií bonding, vytvořil experimentální vedení a realizoval testování s využitím testerů Exfo NetBlazer v požadovaném rozsahu. Rovněž vytvořil i zadání laboratorní úlohu demonstrující přínos této technologie. Požadavky zadání byly splněny. Slabou části je však odevzdaný text, který v průběhu řešení student nekonzultoval a zaslal mi jej až na výzvu nedokončený na konci semestru. Některé pasáže, zejména v teoretické části, jsou špatně srozumitelné a nepředstavují dostatečný teoretický základ. Popis realizovaných měření je však na dobré úrovni a rovněž tak diskuze nad jejich výsledky. Naopak vytvořené zadání laboratorní úlohy nelze bez přepracování použít. Celkově tak hodnotím práci jako velmi dobrou.

Navrhovaná známka
B
Body
80

Posudek oponenta

Benešl, Lukáš

Student Tomáš Kratochvil vypracoval bakalářskou práci na téma Zvyšování přenosové rychlosti DSL přípojek metodou bonding. Po formální stránce je práce a samotný text slabý, obsahuje některé vágní či osobní závěry, terminologie je nepřesná a některé formulace jsou nesrozumitelné. Text práce postrádá odstavce, díky čemuž je práce špatně čitelná. Obrázky by mohly být zpracovány vizuálně lépe a samotný popis obrázku by měl vysvětlit všechny jeho části například obrázek 2.3 obsahuje pole ORGANIZATION SPECIFIC SUBTYPE, ITU OUI, ITU SUBTYPE, avšak o těchto pojmech není v celé práci žádná zmínka. Dále jsou nadbytečné titulky grafů, nesmyslné stavby vět, gramatické chyby atd. V práci jsou chyby z nedbalosti, například obrázek 5.2 obsahuje šest průběhů, kdežto legenda jich uvádí pouze pět. Použitá literatura je převážně z různých doporučení ITU-T, ale postrádám porovnání s obdobnými výsledky či měřeními. Poslední odkaz v seznamu literatury je příliš dlouhý a přetekl za okraj stránky. Student se v problematice zorientoval a provedl měření, která jsou diskutovaná. Vytvořená laboratorní úloha není dobře zpracovaná a výsledkem je pouze jeden měřený parametr, který by měl student zanést do grafu. I přes výše uvedené nedostatky doporučuji práci k obhajobě. Z důvodů výše uvedených hodnotím stupněm D/68 bodů.

Navrhovaná známka
D
Body
68

Otázky

eVSKP id 141233