DOLEJSKÝ, T. Porovnání nákladů na svařování a Virtual Welding [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Diplomant prokázal schopnost samostatného řešení zadané problematiky. Řádně se orientoval v legislativě svařování, využití systémů Virtual welding, samostatně navrhnul, zpracoval a vyhodnotil soutěž svářečů. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce „Porovnání nákladů na svařování a Virtual welding“ je rozdělena do pěti stěžejních kapitol, které tvoří velice zajímavý a inspirativní pohled na celkovou filozofii praktického výcviku svářečů v České republice. Práce nabízí zároveň zásadní argumentaci pro zavádění moderních didaktických pomůcek pro efektivnější metody praktického výcviku. V kapitole“Přehled svařovacích trenažérů“ přinesl diplomant velice široký a aktuální přehled téměř všech trenažérů, které jsou v současné době na světovém trhu rozšířené. Kapitola poskytuje ucelený přehled o současném stupni vývoje trenažérů pro virtuální svařování. V kapitole „Nastavení a ovládání Virtual welding“ je detailně popsána struktura výuky na jednom z úspěšnějších trenažérů od rakouské firmy Fronius. Obsah této kapitoly vhodně zapadá do kontextu celé práce, s ohledem na tolik diskutovaný účel virtuálního výcviku svářečů. Následuje kapitola „Základní kurzy svařování MIG/MAG“, ve které je popsána struktura praktického výcviku svářečů v základním kurzu dle ČSN. Hlavní přínos diplomové práce spočívá v experimentální části a v ekonomickém zhodnocení výuky na trenažéru. V kapitole „Experimenty“ jsou originálním způsobem ve třech různých experimentech porovnány výsledky vždy dvou skupin svářečů. Jedna skupina s přípravou na trenažéru a s tréninkem na skutečných svarech, resp. druhá skupina pouze na skutečných svarech. V závěrečné kapitole „Ekonomické zhodnocení“ jsou porovnány náklady na standardní výcvik svářečů dle ČSN, oproti výcviku za použití trenažérů. Grafická úprava v této části je velice přehledná. Jako velice prozíravé považuji rozlišení nákladů na výcvik svářečů ve školství a v soukromých svářečských školách. Závěrem lze konstatovat, že poskytnuté rozdělení a porovnání všech uvažovaných nákladů na praktický výcvik svářečů je velice přínosný pro všechna výuková střediska – nejen v české republice, ale i v ostatních zemích.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 64310