DOLEJSKÝ, T. Porovnání nákladů na svařování a Virtual Welding [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Kubíček, Jaroslav

Diplomant prokázal schopnost samostatného řešení zadané problematiky. Řádně se orientoval v legislativě svařování, využití systémů Virtual welding, samostatně navrhnul, zpracoval a vyhodnotil soutěž svářečů. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Felix, Michal

Diplomová práce „Porovnání nákladů na svařování a Virtual welding“ je rozdělena do pěti stěžejních kapitol, které tvoří velice zajímavý a inspirativní pohled na celkovou filozofii praktického výcviku svářečů v České republice. Práce nabízí zároveň zásadní argumentaci pro zavádění moderních didaktických pomůcek pro efektivnější metody praktického výcviku. V kapitole“Přehled svařovacích trenažérů“ přinesl diplomant velice široký a aktuální přehled téměř všech trenažérů, které jsou v současné době na světovém trhu rozšířené. Kapitola poskytuje ucelený přehled o současném stupni vývoje trenažérů pro virtuální svařování. V kapitole „Nastavení a ovládání Virtual welding“ je detailně popsána struktura výuky na jednom z úspěšnějších trenažérů od rakouské firmy Fronius. Obsah této kapitoly vhodně zapadá do kontextu celé práce, s ohledem na tolik diskutovaný účel virtuálního výcviku svářečů. Následuje kapitola „Základní kurzy svařování MIG/MAG“, ve které je popsána struktura praktického výcviku svářečů v základním kurzu dle ČSN. Hlavní přínos diplomové práce spočívá v experimentální části a v ekonomickém zhodnocení výuky na trenažéru. V kapitole „Experimenty“ jsou originálním způsobem ve třech různých experimentech porovnány výsledky vždy dvou skupin svářečů. Jedna skupina s přípravou na trenažéru a s tréninkem na skutečných svarech, resp. druhá skupina pouze na skutečných svarech. V závěrečné kapitole „Ekonomické zhodnocení“ jsou porovnány náklady na standardní výcvik svářečů dle ČSN, oproti výcviku za použití trenažérů. Grafická úprava v této části je velice přehledná. Jako velice prozíravé považuji rozlišení nákladů na výcvik svářečů ve školství a v soukromých svářečských školách. Závěrem lze konstatovat, že poskytnuté rozdělení a porovnání všech uvažovaných nákladů na praktický výcvik svářečů je velice přínosný pro všechna výuková střediska – nejen v české republice, ale i v ostatních zemích.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 64310