KOSTOLÁNYI, A. Generování procedurálních planet v Unity [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Poměrně závažné nedostatky v abstraktně-logickém myšlení student dohnal svou pílí a sebedisciplínou. Práci velmi brzdilo nepochopení základních principů jako např. interpolační křivky, mapovací funkce, samplování/interpolace textur, atp. To též způsobovalo neustále množící se chyby v přepisovaných algoritmech. I přesto se práci podařilo dotáhnout do zdárného konce. Nedostatky některých částí (např. velmi triviální osvětlovací model) jsou nahrazeny různými drobnými vylepšeními (např. jednoduchá vodní hladina).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Student měl za úkol přeportovat předchozí práci (jazyk C++) do heního enginu Unity (C#) formou pluginu a rozšířit možnosti generátoru. Zadání hodnotím jako mírně obtížnější. Student si engine Unity vybral sám. S výsledkem jsem spokojen. | ||
Práce s literaturou | Student si byl schopen, po nasměrování, sehnat a nastudovat různé prameny. Co se však ukázalo jako velký problém byly nedostatečné návyky a pochopení stredoškolské a vyšší matematiky. Tyto nedostatky velmi brzdily postup práce. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student konzultoval často. | ||
Aktivita při dokončování | Student konzultoval se zvyšující se intenzitou, nicméně i přesto se na textovou část dostalo až poměrně pozdě. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Práce na mě nezapůsobila příliš dobře. Zadání je jednoduché, realizace taktéž. Technická dokumentace obsahuje řadu chyb. Text hrubě porušuje citační etiku. Na tomto odkaze zveřejňuji PDF práce se zvýrazněnými chybami, které jsem našel: https://git.fit.vutbr.cz/imilet/Posudky/raw/branch/master/2023%20-%20Kostol%C3%A1nyi%20Adam%20-%20Generov%C3%A1n%C3%AD%20procedur%C3%A1ln%C3%ADch%20planet%20v%20Unity.pdf Vzhledem ke všem okolnostem nemůžu hodnotit lépe než 50 body (známka E).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Cílem práce bylo přepsat již existující bakalářskou práci do enginu Unity. Dalším cílem bylo přidat rozšíření. Vzhledem k tomu, že rozšíření nejsou příliš komplikovaná, se jedná o jednoduché zadání. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Body zadání byly splněny. Ikdyž mám drobné výtky k přidaným rozšířením. Ukládání výškové mapy se rozšířením moc nazývat nedá. | ||
Rozsah technické zprávy | Technická zpráva je krátká a nesplňuje minimální požadavky. Kusy textu jsou přeloženy 1:1 z jiných prací. Obrázky jsou zbytečně zvětšeny, aby zabíraly více místa. Technická dokumentace obsahuje duplicitní informace a informace, které se do ní nehodí. Z textu je poznat, že student neměl co psát. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 80 | Technická zpráva je pochopitelná po prvním přečtení. Obsahuje několik méně srozumitelných vět, hlavně v implementaci. | |
Formální úprava technické zprávy | 50 | Práce obsahuje velké množství typografických a jazykových chyb. Příklady typografických chyb: Spojovník místo pomlčky Chybějící nebo přebývající mezera Chyby v rovnicích Příklady jazykových chyb: Velká a malá písmena Nesmyslné věty Budoucí a minulý čas na místech, kde nepatří Překlepy | |
Práce s literaturou | 40 | Práce využívá 21 zdrojů informací. Zdroje jsou kvalitní, ale neobsahují potřebné údaje. Často chybí ISBN, ISSN, DOI a podobně. Reference jsou často uvedeny bez mezery a chybí jméno autora nebo název práce. Všechno to jsou však malé prohřešky oproti skutečnosti, že podstatná část textu je jednoduše přeložena z původního zdroje a to včetně struktury. Stránky 11-12 jsou 1:1 převzaty ze zdroje [14]. Na stránce 14 jsou části převzaty z Wikipedie. Kusy stránek 18, 19, 20 jsou převzaty z předcházející bakalářské práce [8]. Jako největší přestupek považuji stránky 11 a 12, které lze považovat za cizí práci. | |
Realizační výstup | 50 | Realizace je poměrně jednoduchá. Oproti předcházející práci, ze které vychází, nepřináší mnoho nového. Zdrojové kódy nesplňují kritéria "clean code". Například v souboru "HeightMapModifier.cs" je spousta redundantního kódu. Zdrojové kódy nejsou komentované a není jasné, které části student jen přepsat z původní bakalářské práce. | |
Využitelnost výsledků |
eVSKP id 148301