TRUSKA, T. Ovládání 2,5D plotru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.
Bakalářská práce pana Trusky se věnuje ovládání 2,5D plotru v režimu laserového gravírování. Jelikož student v loňském akademickém roce rozvolnil studium, měl na zpracování své bakalářské práce téměř 2 roky. Bohužel však přistoupil k řešení problematiky svérázným způsobem. V loňském akademickém roce byl zprvu velice aktivní a docházel na konzultace pravidelně a věnoval se tvorbě 3D modelu zkonstruovaného plotru. Po jeho dokončení však jeho aktivita exponenciálně klesala a konzultace se staly výjmečnou záležitostí. O tom také svědčí úroveň odevzdané práce. Teoretická i praktická část jsou zpracovány velice stroze a postrádám zde podstatnou rešerši dostupných SW a HW řešení. Také postrádám podrobný popis pracovního postupu pro vybranou variantu, jelikož práce měla sloužit jako podklad pro laboratorní úlohu. Práce obsahuje stylistické prohřešky, různé formátování a některé věty nedávají dost dobře smysl. Navzdory naší domluvě z konce loňského akademického roku, že práci zpracuje lépe a dopracuje stávající pasáže, se práce téměř nezměnila! Student nereagoval na mé výzvy a práci mi poslal 5 dní před termínem odevzdání, bez jediné konzultace. Neměl jsem tedy možnost do finální podoby práce zasáhnout a není mi jasné, na čem celý rok pracoval. Rámcově je zadání práce více či méně splněno, ale vzhledem k výše uvedenému, navrhuji práci hodnotit stupněm E.
Student měl za úkol navrhnout pracovní postup pro práci s již zhotoveným 2,5D plotrem v režimu laserového gravírovaní. Součástí zadání byl také výběr vhodného laseru, softvéru a vytvoření 3D modelu zařízení v programu SolidWorks. Práce o rozsahu 27 stránek je na podprůměrné prezentační a formální úrovni. Přesto, že práce je z pohledu odborného textu víceméně v pořádku, student se v práci nevěnuje patřičně jednotlivým bodům zadání. K práci mám několik připomínek: • Práce je obsahově krátká - 27 stránek textu s 26 obrázky a 10 zdroji • Práce postrádá úpravu – některé části mají vlastní podkapitolu, jiné jsou odděleny jen hrubým textem. Hlavní kapitoly jsou bez textu a následuje hned podkapitola. • Práce neobsahuje konkrétní návrh pracovního postupu (bod zadání). • Práce postrádá rešerši laserových modulů a jejich vzájemné porovnání (bod zadání). V kapitole 5 o rozsahu 1 stránky je pouze zvolen jeden modul, bez výraznějšího popisu parametrů. • Práce postrádá rešerši jednotlivých softvérů (bod zadání). Student v práci píše pouze, že byl vybrán ten a ten softvér (repetier, inkscape) Z mého pohledu student splnil, i když minimálně, zadání a podmínky BP. Práci hodnotím 50 body, tedy známkou E.
eVSKP id 131725