MACKOVÁ, T. Marketingový plán pro společnost zajišťující úklidové služby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2025.
Práce je na dobré úrovni. Jen je patrné, že autorka v průběhu psaní práce ve svém úsilí polevila, což se pak projevilo zejména v praktické části práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Cíle práce jsou stanoveny s ohledem na řešenou problematiku, nicméně chybí strukturování jeho dosažení např. formou výzkumných otázek či dílčích cílů. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Autorka zpracovala poměrně slušnou literární rešerši, která ovšem místy postrádá kritičnost. I tak ale tvoří vhodnou oporu pro část analytickou. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | V rámci práce je zpracována analýza konkurenčního prostředí, která je na poměrně slušné úrovni a autorka tak získala velmi slušný základ pro nárvhovou část. Nicméně v průběhu zpracováni analytické části je patrné, že autorka ve svém úsilí polevila a následující analýzy již mají značné mezery. Samotné vyhodnocení SWOT analýze se orientuje pouze na prosté konstatování což je škoda. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Návrhová část je poměrně silná zejména s ohledem na komunikaci. Další prvky marketingového mixu již nejsou tak dopodrobna rozpracovány. Na druhou stranu oceňuji autorčinu snahu o ekonomické vyhodnocení navržených opatření. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | K práci nemám zásadní výhrady | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Nemám zásadní výhrady. |
Bakalářská práce se věnuje velmi specifickému a zároveň mimořádně citlivému tématu rozšíření služeb úklidové společnosti o úklidy po úmrtí, násilných činech či jiných mimořádných událostech. (Je potřeba si uvědomit, že se jedná o službu, kterou nikdo nechce dělat, ale precisně provedený výstup každý ocení.) Autorka prokazuje dobrou orientaci v problematice a schopnost aplikovat teoretické poznatky na reálnou podnikatelskou situaci. V rámci analytické části pozitivně hodnotím zejména zpracování kvalitativního šetření formou rozhovorů s firmami, které působí ve srovnatelném segmentu. Tento přístup umožnil získat cenné postřehy z praxe, které autorka využívá při návrhu marketingového plánu. Cílová skupina je v práci jasně vymezena a její charakteristiky jsou adekvátně zohledněny ve formulaci návrhů, a to včetně specifik komunikačního stylu, který musí být citlivý a diskrétní. Součástí návrhové části je komplexně zpracovaný marketingový mix 7P, přehledný harmonogram realizace i kalkulace nákladů. Autorka dále reflektuje ekonomické ukazatele, jako je bod zvratu, návratnost investice (ROI, ROS) a celkový dopad zavedení služby na chod společnosti. V návrzích oceňuji rovněž včlenění zohlednění zpětné vazby od klientů a důraz na doporučení a pozitivní reference jako klíčový prvek podpory důvěry v novou službu. Součástí práce je také návrh mechanismů kontroly a optimalizace procesů, což považuji za důležitý aspekt pro zajištění dlouhodobé udržitelnosti projektu. Z hlediska struktury a zpracování práce odpovídá požadovaným nárokům. Celkově práci hodnotím jako prakticky využitelnou a přínosnou pro danou společnost, která z navrženého marketingového plánu může reálně těžit při zavádění nové, velmi specifické služby.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Výstupy práce směřují k cílům stanoveným v zadání. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Práce využívá vhodného postupu i adekvátních metod. Některé analýzy v části jsou konkrétními metodami spíše inspirované nežli přesně využívajícími (např. SWOT). | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Autorka prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Výstupy práce jsou zpracovány tak, že je možné je v praxi využít a realizovat. Pokud by se však autorka sama na zavádění navrhované služby nepodílela, bylo by vhodné některé části – zejména postup implementace – dále rozpracovat do větší hloubky, aby bylo zajištěno jejich bezproblémové převzetí a aplikace externím realizačním týmem. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Struktura práce vychází ze struktury standardní. Není však totožná se charakteristikou problematiku úkolu v zadání práce. Kapitola Analýza problému a současné situace je v práci nahrazena kapitolou Praktická část. Náplň kapitolu je však v plném souladu. Pravděpodobně k tomu došlo drobným přehlédnutím, které nemá žádný vliv na kvalitu vypracovaných analýz a následných návrhů. | |
Práce s informačními zdroji | C | V práci je využito adekvátních zdrojů informací. Využití zdrojů "Vlastní" jsou nepřesná a nekompletní. |
eVSKP id 168952