SKÁLOVÁ, M. Hodnocení rizik a jejich dopady na životní prostředí z pohledu environmentální bezpečnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2015.
I přes veškerou snahu vedoucího diplomové práce se nepodařilo práci dovést alespoň do dobré kvality. Práce má řadu věcných a formálních nedostatků a to jak v oblasti teoretické (literární rešerše - omezené využití zahraničních zdrojů, citace - v řadě příp. není v souladu s ČSN ISO 690) tak i praktické (vlastní řešení - postrádám hlubší analýzu a aplikaci principů environmentální bezpečnosti do vlastního řešení a ne jen pouhé omezení na problematiku nakládání s odpady). Na straně druhé je možné konstatovat, že diplomantka si na relativně dobré úrovni osvojila problematiku řízení rizik, vč. aplikace použité metody pro analýzu environmetálních rizik. Rovněž i znalost problematiky nakládání s odpady je na dobré úrovni, zejména v oblasti environmentální výchovy a vzdělávání. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | E | ||
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | E | ||
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | E | ||
Odborná úroveň diplomové práce | E | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | D | ||
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | E | ||
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | D |
Předložená diplomová práce má celkem 49 stran. Na str. 11 - 32 je částečně popsán současný stav řešené problematiky - hodnocení rizik a jejich dopady na životní prostředí. Dále studentka uvádí metody použité v práci, praktická část je na str. 35 - 44. V práci využila 32 literárních zdrojů. Práci je možné vytknout celou řadu formáních, ale zejména obsahových chyb. Práce nemá odpovídající úvod a závěr - velmi tručně, závěr navíc špatně formátovaný. Na str. 13 se nachází "hláška" o nenalezení zdroje odkazů, v práci see nachází velké množství typografických chyb, tabulky jsou na některých místech přes dvě strany, písmo v tabulkách se liší od klasického textu práce. V praktické části studentka nejprve řeší problematiku hodnocení rizik v malé potravinářském podniku při likvidaci použité vody do čističky odpadních vod pomocí vybrané metody. Zde je v podstatě jediný přínos práce. Zde je v podstatě jediný přínos práce, vypracování analýzy, která však není dostatečně komentována a nejsou vyvozeny žádn případné návrhy pro analyzovaný potravinářský podnik. Studentka překvapivě "odskakuje" od problematiky rizik čištění odpadních vod ve vyybraném podniku k dalšímu problému - environmentální vzdělávání, kdy sice správně uvádí, že občan poučený o tom, jak třídit odpad je cestou k celkovému zlepšení stavu ŽP, nicméně její návrhy v oblasti environmentálního vzdělávání, svědčí o tom, že rozhodně studuje jiný obor. Některé návrhy jsou již dávno realizovány - např. vzdělávání dětí v MŠ a ZŠ v oblasti environmentální (včetně třídění odpadů). Pokud by studentka opravdu chtěla odborně probírat problematiku vzdělávání v dané oblasti, měla by si nejprve nastudovat (mimo jiné) tzv. Rámcové vzdělávací programy (např. vybrané instituce v místě bydliště), které by ji lépe uvedly do toho, co se již prakticky s dětmi v oblasti environmentálního vzdělávání probírá. Její návrh na zřízení přehledných internetových stránek, které by občanům objasnily, jak třídit odpad, je také již dle mého názoru dávno realizován. Daná podkapitola je navíc pána dost neodborným jazykem. Navíc se vypracováním dané podkapitoly dle mého názor výrazně odchýlila od zadání práce. Nedokázala svůj názor na důležitost environmentálního vzdělávání zasadit do celkového konceptu diplomové práce. Práce nemá logickou strukturu. Podle mého názoru podcenila možnost konzltací diplomové práce s vedoucím .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | E | ||
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | E | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | E | ||
Obtížnost a správnost řešení | E | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | E | ||
Odborná jazyková úroveň | D | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | D |
eVSKP id 82685