ZAPLETAL, V. Návrh úprav marketingového mixu konkrétní společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autor v práci prokazuje schopnost aplikovat získané teoretické poznatky v analytické a návrhové části. Při zpracování práce byla zřejmá autorova osobní angažovanost a praktické zkušenosti z analyzované společnosti. Práce má standardně členěnou strukturu. Z důvodu jisté anonymity společnosti využívá autor upravených názvů, což ale nijak neovlivňuje výsledek práce. V analytické části jsou mj. vytipováni, popsáni a s analyzovanou společností porovnáni hlavní konkurenti z pohledu marketingových mixů. Tuto část bylo vhodné ještě podrobněji rozpracovat. Zde by bylo také zajímavé doplnit analýzy o využití mystery shoppingu. Z výstupů analýz pak autor nastavuje několik relevantních návrhů směřujících k naplnění cíle práce. U návrhů není jasně odděleno, co je východiskem a co je již samotným autorovým návrhem. Některé z návrhů bylo opět vhodné konkrétněji dopodrobna rozpracovat. Výstupy práce jsou pak prakticky využitelné a realizovatelné. Otázky k obhajobě: - Co si myslíte o případné vhodnosti využití Guerillového marketingu pro komunikaci produktů analyzované společnosti? - Jaký se podle Vás dá předpokládat vývoj poptávky v oblasti daných služeb? Jaký vliv může mít tento vývoj na analyzovanou společnost?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D Výstupy práce se přibližují k jasnému naplnění hlavního cíle.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autor pro práci zvolil vhodný postup a využívá adekvátních metod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autor prokazuje schopnost standardní interpretace dosažených výsledků a následného vyvozování závěrů.
Praktická využitelnost výsledků C Výsledky práce (ať již z návrhové tak i z analytické části) jsou průměrně využitelné. Pro vyšší praktickou využitelnost bylo vhodné návrhy hlouběji rozpracovat.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce je logicky uspořádána do klasických celků a naplňuje formální náležitosti. Autor zde využívá vhodné terminologie na poměrně dobré jazykové úrovni. V návrhové části bylo dobré jasně odlišit, co je jakýmsi východiskem a co vlastním návrhem autora.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C V práci je využito adekvátních informačních zdrojů. Citace by pak mohly být přesnější. Např. u obrázku Obr. 1 je citováno chybně; zdrojem by zde mělo být vlastní zpracování z konkrétního zdroje
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Konečná, Zdeňka

Předložená bakalářská práce splňuje obsahem i formou požadavky kladené na tento typ vysokoškolských prací. Student splnil zadání, práci zpracoval na dobré úrovni s určitými nedostatky zejména v analytické a návrhové části. Otázky k obhajobě: 1) V návrhové části uvádíte, že jedním z hlavních prostorů pro propagaci společnosti vidíte ve větším využívání sociálních sítí - nicméně pracujete pouze s Facebookem. Proč nezvažujete profesní sociální sítě (např. XING, LinkedIn apod.), které je možné vnímat pro Vámi zvolený sektor jako relevantnější prostředek komunikace? 2) Navrhujete opatření v devíti oblastech marketingového mixu společnosti, v jakém časovém horizontu mají být dle Vás doporučení zavedena, aby byla účinná? 3) Jak máte uvedeno v zadání práce, v důsledku realizace změn by mělo dojít k navýšení počtu zákazníků. Jak budete tento nárůst měřit?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Vytčený cíl byl naplněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C V práci je aplikován standardní postup řešení. V analytické části chybí specifikace použitých metod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Student prokázal dobrou schopnost interpretace získaných dat. Nicméně vzhledem ke skutečnosti neuvedení použitých metod sběru a zpracování dat, není zajištěna objektivita zpracování.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy jsou aplikovatelné do praxe, jejich zpracování je spíše povrchní (vlastní obsah jednotlivých doporučení je velmi obecný, ekonomické zhodnocení bez uvedení postupu výpočtu a jeho odůvodnění, časový harmonogram implementace schází zcela).
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce je vhodně strukturována. Je vymezena základní relevantní terminologie tématu. Občas se vyskytují překlepy.
Práce s informačními zdroji B Student pracuje s relevantními zdroji. Citace zdroje v textu ne vždy odpovídá platné směrnici.
Navrhovaná známka
C

eVSKP id 103419