DRÁBEK, J. Návrh obchodní strategie pro řízení volného finančního kapitálu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Student ve své práci navrhuje obchodní strategii zaměřenou na řízení volného finančního kapitálu firmy. Jako prostředí, kde provádí zhodnocování pomocí navržené strategie, zvolil měnový trh FOREX. Práce je kvalitně zpracována a student teoretickou rovinu finančních trhů prohlubuje o praktickou znalost primárně ze zkušeností aplikace navržené strategie v reálných tržních podmínkách. I v reálném tržním prostředí student dosahuje pozitivních výsledků.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A |
Bakalářská práce splňuje všechny aspekty, které by měla obsahovat závěrečná práce studenta ekonomického oboru. Student správně rozdělil části své práce tak, aby práce tvořila ucelenou myšlenku, ve které se čtenář vyzná. V teoretické části se student nejdřívě věnuje teorii obchodování na peněžních trzích a její a historii. Základní pojmy jsou přehledně popsány tak, aby i člověk, který není vzdělán ekonomickým směrem, rozuměl technickým výrazům. Jako malou chybu bych uvedl, že i když jsou výrazy popsány velmi dobře, později v textu chybí křížové odkazy na tyto definice. Domnívám se, že tyto křížové odkazy by pomohly k lepšímu pochopení textu budoucím čtenářům. Jako další drobnou vadu bych uvedl, že se student opakuje v úvodu a v první kapitole. Možná bylo třeba tyto části nějak logicky od sebe rozdělit. Student ukazuje mj. dvě metody technické analýzy a to pomocí Fibonacciho posloupnosti a pomocí metody Zlatého řezu. Těmto metodám by měla býti věnována větší část práce, jelikož patří k tzv. základním rozhodovacím metodám. Při popisu grafu pomocí tzv. svíček mělo být lepší rozepsání co jak která svíčka znamená, popřípadě použít křižové odkazy, aby čtenář nemusel tápat. Formace v grafech je velmi dobře zpracována, jsou použité přehledné grafy a teoretické metody jsou excelentě zpracovány. Ve vlastním návrhu řešení student nejdříve využívá již neaktuální data, na které se snaží implementovat nabyté vědomosti. Jak je vidět z grafu, teoretické znalosti v praxi jsou použitelné a úspěšnost studenta je velmi vysoká. Jako malou vadu bych uvedl, že ze statistického hlediska je nerelevantní uvádět procentuální úspěšnost obchodu na průměrně 36 obchodech měsíčně. Jedná se o problém, že pokud používám nějakou metodu, počet prvků na kterých je aplikována metoda by měla dosáhnout alespoň statistického minima. Na historických datech, kde student nebyl ovlivněný tzv. emočním vypětím dosáhl student pravděpodobnostního úspěchu 84% při odhadování trendu na burze. Tato pravděpodobnost je velmi dobrá, je škoda, že tento statistický počin nemohl student sledovat v delším období. V reálném obchodování docházelo k podobnému trendu jako u historických dat. Chtěl bych jen uvést, že rozdíl 10% je v trendu zanedbatelná hodnota a dovolil bych si tvrdit, že pokud student na reálných datech dokázal udělat rozdíl mezi historickými a reálnými daty pouze 10%, je to opravdu velký úspěch. Totiž na reálných datech je opravdu plno aspektů, které člověka ovlivňují a hlavně náhoda, která se nedá prostě odhadnout. Nicméně znova bych připomněl, že ze statistického hlediska neproběhlo tolik obchodů, aby byla možnost tvořit nějaké závěry na použitých datech. Pokud bychom vzali v potaz, že by odhadování trendu pokračovalo a studentovi by se nepodařilo n obchodů, statistická informace by najednou byla zcela jiná. Velmi si vážím toho, že student zkoušel jeho hypotézu na reálných datech a reálných penězích. Jde vidět, že student se velmi zabývá tímto úkolem a je natolik znalý, že dokáže dosáhnout zisku za určité období. Práce je zajimavá a věřím tomu, že v budoucnu by mohla mít velký přínost. Předpokládám, že této problematice se bude student věnovat i ve své magisterské činnosti. Navrhuji známku A
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 100426