LINDEROVÁ, I. Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .

Posudky

Posudek vedoucího

Sochor, Jan

Autorka ve svém návrhu předkládá po všech stránkách velmi zdařile dotažený koncept. Ten má jasnou vazbu na urbanistickou strukturu předpokládané zástavby na Černé louce (studie MaxWan), stejně jako reaguje na blízkost řeky Ostravice a svým umístěním i uspořádáním vytváří přechod od uzavřené blokové zástavby bydlení k zeleni a relaxačnímu pásu u řeky. Zdařilá architektura jednotlivých objektů, včetně zvládnutých provozů, okolních prostorů a fasád je velmi přesvědčivě prezentována a podtržena výbornou úrovní grafiky práce. Projekt Ivany Linderové doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A95.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Přístup studenta ke zpracování A aktivní, samostatný, profesionální přístup
Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Pechman, Tomáš

Architektonicky vyspělý návrh s přesvědčivou filozofií. Obsah i forma jsou zde v harmonii. Práce autorky dokládá její schopnost se s přehledem uplatnit v profesi architekta.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Urbanistické řešení A Dle nové urbanistické koncepce je objekt školy umístěn do jednoznačně funkčně i prostorově definovaného území. Návrh nevytváří blokovou zástavbu a pohledovou bariéru, ale otevírá se svým hmotovým konceptem městu i klidové zóně podél řeky Ostravice. Nenásilným způsobem je zde vytvořen předěl mezi klidovou oblastí podél řeky a obytnou částí města.
Architektonické řešení A Návrh pokrývá předškolní, základní i střední vzdělání a z toho také vychází vlastní koncepce návrhu. Tyto stupně vzdělání se do hmotového a dispozičního členění nejen propisují, ale vlastně ho i jednoznačně definují. Návrh působí příjemným, hravým dojmem. Neformální vzhled objektu se originálním způsobem propisuje i do dispozičního řešení.
Provozní řešení A Dispozice jsou navrženy čistě. Přehledným způsobem pracují s filozofií návrhu, tj. propojení všech věkových úrovní žáků. V návrhu dispozic je také vidět, že členitý návrh fasád není jen pouhou formou, ale je v dispozicích přehledně využit. Je otázkou, zda se neměly dispozice více otevřít městu / řece v průčelních fasádách namísto únikových schodišť.
Technicko konstrukční řešení B Vlastní konstrukční řešení je bez výhrad. Diskuzi jistě vyvolá otázka nutnosti řešit vysazenou konstrukci “kostek” jako dřevěnou. Zvláště, když tato konstrukce není pohledově přiznána. Tato dřevěná, staticky namáhaná konstrukce, přináší do stavby spoustu choulostivých detailů a vysokých nároků na provedení.
Formální úroveň A Grafické zpracování je na velmi vysoké úrovni.
Navrhovaná známka
A
Body
92

Otázky

eVSKP id 72730