TVAROŽKOVÁ, K. Návrh opatření pro strategický rozvoj značky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Zich, Robert

Autorka na práci pracovala dlouhodobě a velmi proaktivně. Zpravovala velmi komplexní projekt, jehož výstupem je vysoce kvalitní práce v oblasti rozvoje značky.Otázka k obhajobě: Jakým způsobem byste hodnotila zlepšení povědomí o značce?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Cíle práce jsou definovány v kontextu konkrétního problému reálné firmy. Cíle práce jsou naplněny. 
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Metodický přístup k analytické části je definován jak z pohledu zdrojů dat, tak z pohledu logiky „zkoumaná oblast – otázka – metoda“. Autorka volí přístupy, které odpovídají řešenému problému, přičemž vhodně kombinuje různé koncepty.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Analytickou část autorka začíná vymezením trhu, což lze s ohledem na specifický charakter produktu označit za správný přístup. Analýza obecného okolí se zaměřuje primárně na vlivy v rámci ČR (většina z nich má ovšem globální přesah) a autorka správně uvádí i shrnutí hodnocení těchto vlivů z pohledu značky. Vliv některých faktorů globálního charakteru je rovněž hodnocen. Podobným způsobem je zpracována analýza oborových faktorů (zde je klíčový spíš globální pohled), která rovněž obsahuje souhrn z pohledu rozvoje značky.Analýza firmy správně začíná charakteristikou společnosti jako takové, jejich produktů a základním popisem přístupu k rozvoji značky. Následuje správně zpracovaná detailní charakteristika přístupu k značce na základě zvolených přístupů.Dostatečně detailně je hodnocen i přístup ke značce u konkurence. Autorka zde správně volí obdobný pohled jako u analýzy firmy, respektive značky, pro kterou je práce řešena – důraz na identitu, architekturu apod. Přehlednost rozsáhlého zpracování hodnocení značky je zvýšená celkovým a dílčími souhrny – např. tabulka 20. Správně je uplatněn koncept positioningu dávající tak jasný přehled o chování jednotlivých značek. Hodnocení značek správně zahrnuje také posouzení povědomí. Detailní je rovněž formulace závěrů analýzy, která je postavena na detailním komentáři a aplikaci COP analýzy. Formulované závěry jsou dobrým východiskem pro návrhovou část.
Praktická využitelnost výsledků A Návrhová část je uvedena jasně vymezeným rámcem rozvoje značky. Jednotlivé části jsou v návrzích detailněji rozpracovány. U cílů značky se prolínají cíle, které značka chce dosáhnout na trhu s cíli, které souvisí spíše s potřebou vyřešit určitou problematickou oblast značky: např. posílení povědomí versus zlepšení konzistentnosti. Zde by bylo možné návrh lépe strukturovat. Velmi detailně je rozpracována část věnovaná positioningu a identity. U positioningu autorka velmi dobře odlišuje, kdy je třeba věnovat se „instituci“ a kdy „konkrétní osobě“, která s produktem/značkou přijde do styku. Velký rozsah zpracování nebo množství detailů může být sice vnímáno jako faktor snižující přehlednost, ale reálně jde o relevantní informace. Jsou podstatné pro to, aby práce jako celek byla dostatečně komplexní. Velmi detailní je také část věnovaná doporučením pro implementaci značky, kde autorka, řeší komunikační kanály, charakter obsahu komunikace, úlohu zaměstnanců a další oblasti. Autorka zpracovala dokonce i manuál, jak se značkou pracovat, který je součástí práce. V neposlední řadě jsou stanovena opatření dotýkající se povědomí o značce a další možné oblasti rozvoje značky. Přínosy a předpoklady realizace jsou hodnoceny v kontextu výsledku analytické části a identifikovaných oblastí, kde je potřeba dosáhnout zlepšení. Jako celek jsou předložené návrhy pro danou firmu velmi dobrým podkladem pro reálný rozvoj značky.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce má velmi dobrou formální úroveň. Dílčí nedostatky lze spatřovat snad jen v občasném odskočení nadpisů nebo názvů obrázků.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A Práce využívá široké spektrum zdrojů a autorka volí odpovídající přístup k citacím. 
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Havíř, David

Práce je postavena na adekvátních zdrojích, dále na důkladné analýze využívající adekvátních metod. Jednotlivé části práce jsou zpracovány důkladně. Samotné návrhy jsou přínosné a prakticky využitelné a zcela naplňují vymezený cíl. Z práce je evidentní zodpovědný přístup autorky ke zpracování.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Práce na výborné úrovni naplňuje stanovený cíl.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Zvolený postup řešení je převážně logický, v práci jsou důkladně využity metody, které jsou pro tento typ práce adekvátní.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Obsah teoretické části vytváří východiska pro důkladně zpracováné analýzy a výsledky analýz jsou dále využity pro návrh doporučení. 
Praktická využitelnost výsledků A Návrhy jsou zpracovány rozsáhle a vycházejí z poznatků jednotlivých analýz. Výsledky lze na základě poskytnutých informací považovat za prakticky využitelné.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má nadstandardní délku, vhodnou a jasnou strukturu, použitá terminologie i odborná jazyková úroveň je adekvátní. Nedostatkem je množství velmi krátkých podkapitol.
Práce s informačními zdroji A Práce vychází z odborných, i zahraničních, zdrojů, se kterými je pracováno adekvátně.
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 152300