RAK, M. Vnímání rychlosti vozidla chodcem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2020.
Martin Rak k vypracování své diplomové práce přistupoval samostatně a svědomitě, v průběhu vypracovávání navrhoval jednotlivé kroky a pravidelně konzultoval. Přes drobné nedostatky, zejména z pohledu odborného vyjadřování a nesrovnalostí v některých pojmech, práci doporučuji k obhajobě s hodnocením B - velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | B | Diplomant splnil cíle stanovené v zadání diplomové práce, tj. provedl rešerše v oblastech konstrukce vozidel a lidského vnímání, na základě kterých navrhl a realizoval sadu měření. Získaná data následně zpracoval a vyhodnotil. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | B | Teoretická část diplomové práce je zpracována komplexně, uspořádání jednotlivých kapitol by bylo možné provést vhodnějším způsobem a doplnit o více cizojazyčných zdrojů, nicméně z této části diplomové práce jasně vyplývají předpoklady pro navržená měření a celou analytickou část. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | B | Diplomant kompletně navrhl, realizoval a také vyhodnotil sadu měření. Metodiku sběru dat lze považovat za maximálně efektivní z pohledu časové náročnosti a objemu získaných dat. V testovaném vzorku byla zahrnuta nejen vozidla různých kategorií, ale také osoby s různými řidičskými zkušenostmi. Soubor získaných dat tak bylo možné analyzovat dle několika kritérií, což diplomant podrobně provedl, některé výsledky, části a grafy by však zasloužily poněkud obsáhlejší komentář nebo vysvětlení, než jak je tomu diplomové práci. | |
Odborná úroveň diplomové práce | B | Diplomová práce je vypracována na solidní úrovni, bohužel se v ní vyskytují některé pojmové nedostatky. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Poznatky a výsledky práce bude možné využít jak v praxi, tj. ve znalecké činnosti, tak i v teoretické rovině jako podklad pro další navazující práce, jak sám diplomant uvádí pro zobecnění výsledků by bylo vhodné vstupní datový soubor rozšířit. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | A | Diplomant řádně uvedl všechny použité zdroje. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | B | Předložená práce je přehledně uspořádána, jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují, z formálního hlediska chybí především vysvětlení k vedlejším osám v některých grafech. |
Celkově práci hodnotím jako nadprůměrnou na pomezí hodnocení B/C, její teoretické i praktické využití v této formě však nevidím jako příliš vysoké. Diplomant prokázal schopnost samostatně pracovat a tvořit na zadané téma.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | B | Práce splnila stanovené cíle. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | C | Přístup hodnotím kladně, diplomant navrhl a realizoval experimenty, které jej dovedly ke splnění cílů. Za ne zcela dostatečnou považuji rešeršní část práce a prezentaci výsledků, a to i grafickou slovní. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | C | Celkově zpracování práce hodnotím kladně, prezentaci výsledků a závěrů hodnotím průměrně. | |
Obtížnost a správnost řešení | B | Realizované experimenty považuji za průměrně popsané, dobře zrealizované i vyhodnocené. Výhrady mám k prezentaci výsledků. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | C | Přínos práce považuji za částečně diskutabilní a omezený pro praktické použití. Jedná se podle mého názoru spíše o pilotní studii a před zobecňováním a publikováním představených závěrů bych doporučil rozsáhlejší měření, případně úpravy navržených experimentů a detailnější odlišení jednotlivých vlivů na správnost odhadů. | |
Odborná jazyková úroveň | B | Některé formulace v práci nepovažuji za zcela správné, celkově lze hodnotit odbornou jazykovou úroveň kladně. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B | Textová část bez podstatných připomínek. V případě grafů bych doporučil úpravy (např. jiná měřítka, příp. pochopitelnější popisky, např. pojem "úspěšnost"). |
eVSKP id 120323