KŘÍSTKOVÁ, L. Motivace a evaluace zaměstnanců pobočky České pošty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Šupina, Tomáš

Predložená diplomová práca popisuje nástroje pre motiváciu a hodnotenie zamestnancov pobočky Českej pošty. Pozitívne hodnotím úroveň spracovania dostupných teoretických poznatkov z oblasti motivácie, stimulácie, hodnotenia a odmeňovania zamestnancov. Analytická časť zahŕňa širokú škálu skúmaných oblasti spokojnosti zamestnancov s dobrou grafickou vizualizáciu výsledkov. V tejto časti práce absentuje súhrný popis analyzovaných výsledkov. Úroveň navrhovaných opatrení je spracovaná veľmi všeobecne a neobsahuje konkrétne systémové návrhové opatrenia, ďalej neobsahuje časový plán realizácie, personálne nároky vychádzajúce z nových postupov, nákladovú zložku návrhov, technické požiadavky a systémové začlenenie návrhov do podnikových smerníc. Metodologické spracovanie práce je na nevyhovujúcej úrovni, predovšetkým stanovenie alternatívnych hypotéz, absencia zadefinovaného základného a výberového súboru a podklady k štatistickému overovaniu hypotéz.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů F
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod F
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry F
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
F

Posudek oponenta

Videcká, Zdeňka

Diplomovou práci nedoporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření návrhu na zlepšení stávajícího motivačního programu, systému hodnocení i odměňování zaměstnanců. Z textu není zcela jasné, zda se uvedené návrhy zlepšení systému motivace týkají analyzované pobočky nebo obecně České pošty, s. p. Návrhy nejsou propracovány do potřebné hloubky.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod F Návrh vychází z motivačního systému, kde jsou uvedeny zaměstnanecké benefity a motivační soutěže, dále z kritérií hodnocení zaměstnanců, hodnocení ukazatelů a empirického šetření realizovaného formou pozorování, anonymním dotazníkem a rozhovory. Z textu není jasné, jak byly hodnoceny závěry empirického šetření, konkrétně pozorování a rozhovorů.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry F Závěry analytické části se jeví jako neobjektivní, hodnocené pouze z pohledu zaměstnanců. V práci není uvedeno, zda byly prováděny i rozhovory s vedením pobočky. Pro objektivní hodnocení by bylo vhodné doplnit detailnější popis evaluace. Určitým problémem se jeví i zobecnění závěrů analýzy jedné pobočky na celý podnik (viz např. kap. 5.1.2 - "Bohužel tento systém stojící na měkkých dovednostech využívají v současné době vedoucí pracovníci ve většině případů pouze formálně ,...").
Praktická využitelnost výsledků E Uvedené návrhy nejsou zpracovány do hloubky. Pro praktické využití by bylo třeba detailněji popsat jednotlivé fáze. Diplomantka navrhuje v kap. 5.1.1 návrh na mentora z řad důchodců. V textu není uvedeno, jakým způsobem zajistí vedení nových pracovníků při častých změnách poštovní technologie i příslušných předpisů. V kap. 5.1.2 je návrh viditelně založen pouze hodnocení ze strany pracovníků. Nikde není zmínka o tom, jak probíhá hodnocení zaměstnanců ze strany managementu (jsou uvedena pouze kritéria) vedení pošty - pobočky Brno 35. Pro navržené školení mi chybí návrh konkrétní náplně. V kap. 5.1.3 je uvedeno "V praxi to znamená, že zaměstnanci, kterému se podařilo alespoň částečně splnit zadaný úkol, se nepřizná výkonová mzda v plné výši stejně jako zaměstnanci, který pro splnění zadaného úkolu neučinil vůbec nic.". Z analytické části není jasný tento závěr. V kap. 5.1.4 diplomantka uvádí tvrzení "Bohužel pro vertikální kariéru chybí u České pošty propracovaný jednotný centrální systém." V analytické části není zpracován zdroj tohoto tvrzení. Otázkou je, zda návrh "Dopracovat systém vertikálního kariérního růstu." je úkol pro vedení pobočky nebo pro management České pošty" pro návrh kritérií výběru zaměstnanců a ne pro návrh motivačního programu. Pro realizaci návrhu dále chybí zejména ekonomické zhodnocení.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C V práci je řada překlepů, jako např. v kap. 4.7, kde je hypotéza 4 nulová i alternativní shodná.
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
F

Otázky

eVSKP id 73940