HEŘMÁNKOVÁ, H. Hodnocení vývoje makroekonomických ukazatelů České republiky a Švédska [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Autorka přistupovala ke zpracování bakalářské práce velmi zodpovědně. Shromáždila dostatečné množství dat a informací, které vhodným způsobem zpracovala. Ke komparaci využila i vizualizaci. Pro podnikatelské prostředí připravila zhodnocení vybraných ukazatelů. V závěrečné pasáži aplikuje zjištěné údaje k strategii podnikání v oblasti začínajících podnikatelů. Práce je zpracovaná na dobré úrovni, k obhajobě ji doporučuji. Položená otázka: V závěrečné části práce se zamýšlíte nad vysokým rozdílem patentů podaných v České republice a Švédsku. Jakým způsobem by se mohl zvýšit počet patentů v České republice?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Autorka splnila cíle, které si vytyčila. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Autorka prokázala schopnost logicky analyzovat shromážděná data, graficky a slovně je interpretovat a dále zpracovávat. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky práce jsou využitelné jak v praxi, tak při výuce oborů se zaměřením na podnikání. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Práce je vhodně uspořádána, použitá terminologie a jazyková úroveň je dobrá. Drobným nedostatkem je vizualizace v grafech, prezentované hodnoty by bylo vhodnější upravit v tisících. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C | Autorka využila jak doporučenou literaturu, tak vhodné zahraniční zdroje. V textu u citací by bylo vhodné doplnit stranu, ze které autorka informace získala. |
Předložená bakalářská práce si kladla za cíl provést komparaci makroekonomických ukazatelů dvou vybraných zemí a to České republiky a Švédska společně s průměrem EU. Studentka prokázala schopnost pracovat s vybranými literárními a jinými zdroji. Demonstrovala schopnost převádět teoretické poznatky do praxe a přinesla vlastní závěry provedených analýz, jakožto i výklad možných příčin různorodosti vývoje daných ekonomik. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Nastavených cílů bylo dosaženo. Komparace ekonomik ČR a Švédska byla provedena. Dílčí cíle byly nastaveny a dosaženy taktéž. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Metody a postupy zvolené v této bakalářské práci jsou vhodné ke zpracování daného tématu. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Studentka prokázala schopnost převádět teoretické poznatky získané studiem odborné literatury a vyvozovat z nich závěry. Její porozumění dat v kontextu makroekonomických politik států je na velmi dobré úrovni. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Praktická využitelnost je velmi dobrá a to zejména pro subjekty, které by potřebovaly využít makroekonomické analýzy za účelem např. vstupu na teritoriálně nové trhy, či jiné obdobné účely. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Práce je dobře strukturovaná. stylisticky vykazuje menší nepřesnosti, gramatické chyby, nepřesně formulovaná souvětí apod. | |
Práce s informačními zdroji | C | Studentka použila vhodné množství literárních zdrojů a správně užila citační normu ISO ČSN 690. V textu použila Harvardský styl uvádění zdrojů literatury. |
eVSKP id 134999