ŠŮSTEK, J. Návrh řídicí jednotky pro robotické vozidlo Car4 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Študent Jan Šůstek pracoval v rámci svojej bakalárskej práce na opravách a na vylepšení hardwaru a na prispôsobení softwaru experimentálného vozidla Car4. Cieľom práce bola inovácia riadiacúej jednotky na vozidle a prispôsobnie riadicacého algoritmu k novému hardwerovému. Ako dôsledok korona krízi študent nemal možnosť pracovať na reálnom vozidle a preto bolo potrebné zmeniť body pôvodného zadania, ktoré s tým súviseli. K zmenám došlo v nasledujúcich bodoch zadania: 3. Prispôsobte software k novým hardwarovým prvkom. 5. Navrhnete otáčkový regulátor na samostatnom DC motoru. V rámci riešenia práce študent bol aktivný a dostatočne konzultoval, jediné negatívum jeho práce bola menšia miera samostatnosti, čo bolo spôsobené s tým, že si musel osvojiť širokú škálu znalosti na zvládnutie danej problematiky. Celkovo výsledok práce a prístup študenta hodnotím pozitívne. Prácu doporučujem k obhajobe s hodnotením B - veľmi dobré
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Pan Šůstek se ve své bakalářské práci zabývá návrhem nové řídicí jednotky pro vozidlo Car4. V první části práce jsou představeny základní komunikační sběrnice. Zde mi chybí ukázky průběhu přenosu zprávy pomocí jednotlivých sběrnic, které by lépe vystihly jejich princip. V další části je již popsána samotná realizace řídicí jednotky. Zde bych uvítal detailnější popis, současného stavu, které části současné elektroniky budou nahrazeny novou jednotkou a které naopak zůstanou zachovány. Dále bych studentovi vytkl, že řídicí jednotku nezkusil zapojit do vozidla Car4, i když už byla mechatronická laboratoř otevřena studentům, aby se alespoň základně vyzkoušela. I přes výše zmíněné nedostatky doporučuji práci k obhajobě a navrhuji známku velmi dobře / B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 124875