LADATKIN, V. Elektronické systémy řízení odpružení a tlumení vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Pan Ladatkin zpracovává téma elektronických systémů řízení odpružení a tlumení. Práce je rozdělena na část rešeršní a vlastní návrh ventilu pro ovládání adaptivního systému tlumení. Především rešeršní práce je až příliš rozsáhlá, často z důvodu, že se věnuje i věcem pro řešení práce víceméně okrajovým (listové pružiny, pryžokapalinové odpružení apod.). Na druhou stranu i tato rešeršní část přináší dobrý souhrn informací, které jsou jinak roztříštěny v mnoha zdrojích. Informace jsou často spíše povrchní, což je ale spíše skutečností, že dohledat detailní technické informace v této oblasti není jednoduché, než přístupem studenta k řešení. Vlastní návrh ventilu adaptivního tlumení je řešen zajímavě, bez využití elektromagnetického ventilu, což může přinést řadu výhod. Zpracování je spíše jen koncepční s řadou nejasností, ale cílem nebylo vytvořit v rámci bakalářské práce konkrétní detailní řešení, ale pro případné následovníky naznačit možný směr provedení ventilu. Pan Ladatkin přistupoval k řešení své bakalářské práce iniciativně a samostatně, konzultací využíval v potřebné míře. Práce zcela jistě splnila zadání. Jako nedostatky je možné vnímat stylistické zpracování, patrně dané drobnou jazykovou bariérou. Jinak je práce na dobré úrovni a lze ji doporučit k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce se zaměřuje na pokročilé systémy řízení odpružení automobilů. Rešeršní část tvoří většinu práce a je možná až zbytečně rozsáhlá, jelikož se některé informace i několikrát opakují, nebo nejsou pro dané téma příliš přínosné. Text je hůře čitelný, ať už z důvodu nepřesného překladu z originálního textu nebo voleného slohu, který se místy blíží spíše propagačním materiálům. Termíny jako „intenzivnější tlumení“, „výkon tlumiče“ či „vyhladit chování tlumení“ se do bakalářské práce příliš nehodí. U odborné práce je potřeba mít trochu kritického nadhledu a v případě technických specifikací daných systémů v první řadě dbát na srozumitelnost popisu funkce. V závěru je předložen koncepční návrh adaptivního tlumiče, který má jisté nedostatky, například v použití miniaturních valivých ložisek, nicméně návrh v podstatě splňuje zadání. I přes uvedené výtky práce splňuje stanovené cíle, je uvedeno značné množství variant systému řízení odpružení s popisem, na kterém by se dalo zapracovat.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 155980