VOLHINAVA, A. Uvolňování aktivních ingrediencí z gelových matric [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2017.
Anastasiya Volhinava ve své bakalářské práci přispěla k rozsáhlému výzkumu zaměřenému na využití huminových látek jako aktivních či podpůrných komponent hydrogelových materiálů vyvíjených především pro aplikace v kosmetickém průmyslu. Přestože téma práce bylo poměrně komplexní a vyžadovalo po řešitelce zorientování se hned v několika komplikovaných problematikách (huminové látky, reologie, difúzní procesy), mohu konstatovat, že Anastasiya si s tímto úkolem poradila velmi dobře. Při plnění experimentálních úkolů si rychle osvojila celou řadu poměrně náročných laboratorních úkonů (příprava kožních vzorků, gelových matric) a pronikla do tajů několika instrumentálních technik (reologie, UV-VIS spektroskopie, HPLC). Při experimentální práci i při tvorbě předloženého textu projevila mimořádnou samostatnost. Na kvalitě její bakalářské práce se negativně neprojevil ani její jazykový handicap. Z výše uvedených důvodů předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji stupněm „Výborně (A)“.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | B | ||
Využívání konzultací při řešení práce | B | ||
Využití poznatků z literatury | A |
Anastasiya Volhinava se ve své bakalářské práci zabývala studiem uvolňování aktivních ingrediencí z gelových matric v závislosti na použitých membránách. Úvodní část této bakalářské práce představuje velmi dobře zpracovanou teoretickou část, která seznamuje čtenáře s použitými koloidními a biologickými systémy, transportními procesy a v neposlední řadě i instrumentálními metodami, kterými studentka tyto koloidní systémy a transportní procesy charakterizovala a studovala. Mimo jiné je tato část bakalářské práce věnována současnému stavu řešené problematiky, kde studentka bezpochyby prokázala, že je schopna se orientovat v odborných článcích. U těchto kapitol (kapitola 2–3) oceňuji především logickou stavbu a přehlednost textu, aktuálnost použitých literárních zdrojů a velké množství informací, které studentka přehledně a logicky uspořádala do jednotlivých subkapitol. Bohužel se v této části bakalářské práce vyskytuje poměrně mnoho formálních chyb a nepřesností jako jsou např. gramatické chyby a překlepy (str. 3, 7, 9, 11, 13, 15, 19, 20, 21, 25, 27, atd.); dále na str. 17 studentka uvádí pojem „hydroskopický“ správněji by bylo psát hygroskopický (termín pro látky, které na sebe váží vzdušnou vlhkost). Rovněž musím konstatovat, že tyto chyby v žádném případě nesnižují obsahovou kvalitu této bakalářské práce a četností jsou srovnatelné s rodilými českými mluvčími. Náplní experimentální části práce bylo studium transportu kyseliny salicylové a humátu draselného přes kožní a syntetickou membránu z gelové matrice. Rovněž autorka tyto systémy charakterizovala pomocí UV/Vis, HPLC a tokových křivek (frekvenční a deformační oscilační testy). Množství provedených experimentů a použitých experimentálních technik, s ohledem na jejich pracnost a časovou náročnost, dle mého názoru překračují rozsah běžných bakalářských prací. Studentka si v diskuzi experimentálních výsledků počíná dobře, kdy se snaží spojit do správných souvislostí výsledky pořízené z odlišných experimentálních technik. Grafy a tabulky jsou přehledné a čtenář se v nich může lehce orientovat. Bakalářská práce Anastasiye Volhinavé zcela splnila požadavky definované v jejím zadání a představuje jednoznačný přínos v oblasti studia uvolňování aktivních ingrediencí z gelových matric a zároveň je velmi dobrým podkladem pro studentčinu další badatelskou činnost. Práci hodnotím stupněm „Výborně“ (A).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 99766