LEŠČIŠINOVÁ, N. Vzdělávání zaměstnanců jako nástroj ke zlepšení služeb v cestovním ruchu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Studentka předkládá kvalitně zpracovanou bakalářskou práci. Věnovala se vzdělávání dospělých v cestovním ruchu. Oceňuji její komplexní přístup. Práce nepřináší originální zjištění, ale je solidním základem pro využití v praxi. Oceňuji její realistický pohled a množství použitých zdrojů. Otázka k obhajobě: Cestovní ruch v posledních dvou letech prošel velkou krizí. Co bude, podle vás, největší motivací pro zaměstnance?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A |
Předložená bakalářská práce si klade za cíl předložení změn za účelem zvýšení efektivity způsobu vzdělávání zaměstnanců za účelem zlepšení služeb v oblasti cestovního ruchu. Analytická část pokrývá širokou řadu témat, z nichž část nepovažuji pro zpracovávané téma zcela nezbytné (např. obecná kapitola Řízení lidských zdrojů, Faktory ovlivňující výkonost pracovníka, Zdroje konfliktů a Maslowova teorie potřeb). V analytické části je pak ne zcela transparentně popsána metodologie výzkumu (viz otázky k obhajobě) a samotné výsledky dotazníkového šetření (většina otázek souvisí s tématem bakalářské práce, některé však nikoliv – jmenovitě např. naslouchání ze strany nadřízeného, budoucnost respondentovy kariéry, možnost kariérního postupu z aktuálního místa). Návrhová část vychází ze zjištění v analytické části, u většiny návrhů je přítomno i finanční vyčíslení nákladů. U některých návrhů je však finanční náklad tak vysoký, že je diskutabilní jeho realizovatelnost zejména s ohledem na současný stav cestovního ruchu v posledním roce. I přes uvedené nedostatky práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1) V práci máte uvedeno, že jste oslovovala respondenty pro svůj výzkum prostřednictvím sociálních sítí jako Facebook, Instagram a Twiter. Jakým konkrétním způsobem jste na nich postupovala (podle jakých kritérií)? 2) U popisu dotazníkového šetření na str. 37 píšete že byl „ … dotazník tvořen z 21 otázek, které na sebe častokrát navazovaly“. Co tím přesně myslíte?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | D |
eVSKP id 134458