LEŠČIŠINOVÁ, N. Vzdělávání zaměstnanců jako nástroj ke zlepšení služeb v cestovním ruchu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Putnová, Anna

Studentka předkládá kvalitně zpracovanou bakalářskou práci. Věnovala se vzdělávání dospělých v cestovním ruchu. Oceňuji její komplexní přístup. Práce nepřináší originální zjištění, ale je solidním základem pro využití v praxi. Oceňuji její realistický pohled a množství použitých zdrojů. Otázka k obhajobě: Cestovní ruch v posledních dvou letech prošel velkou krizí. Co bude, podle vás, největší motivací pro zaměstnance?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Konečný, Štěpán

Předložená bakalářská práce si klade za cíl předložení změn za účelem zvýšení efektivity způsobu vzdělávání zaměstnanců za účelem zlepšení služeb v oblasti cestovního ruchu. Analytická část pokrývá širokou řadu témat, z nichž část nepovažuji pro zpracovávané téma zcela nezbytné (např. obecná kapitola Řízení lidských zdrojů, Faktory ovlivňující výkonost pracovníka, Zdroje konfliktů a Maslowova teorie potřeb). V analytické části je pak ne zcela transparentně popsána metodologie výzkumu (viz otázky k obhajobě) a samotné výsledky dotazníkového šetření (většina otázek souvisí s tématem bakalářské práce, některé však nikoliv – jmenovitě např. naslouchání ze strany nadřízeného, budoucnost respondentovy kariéry, možnost kariérního postupu z aktuálního místa). Návrhová část vychází ze zjištění v analytické části, u většiny návrhů je přítomno i finanční vyčíslení nákladů. U některých návrhů je však finanční náklad tak vysoký, že je diskutabilní jeho realizovatelnost zejména s ohledem na současný stav cestovního ruchu v posledním roce. I přes uvedené nedostatky práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1) V práci máte uvedeno, že jste oslovovala respondenty pro svůj výzkum prostřednictvím sociálních sítí jako Facebook, Instagram a Twiter. Jakým konkrétním způsobem jste na nich postupovala (podle jakých kritérií)? 2) U popisu dotazníkového šetření na str. 37 píšete že byl „ … dotazník tvořen z 21 otázek, které na sebe častokrát navazovaly“. Co tím přesně myslíte?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji D
Navrhovaná známka
C

eVSKP id 134458