LOHN, M. Metody pro hraní hry Liar's Dice s využítím dynamického programování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Hodnotím aktivitu a to v situaci, kdy téměř žádná nebyla. Přesto mi připadá, že student práci dokázal upravit oproti loňským výsledkům správnym směrem. Jako vedoucí volím hodnocení stupněm D.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Jedná se o použití metod strojového učení pro hraní her s neurčitostí, konkrétně o hru Liar's Dice, kde hráči mohou soupeřům záměrně podávat nepravdivé informace. Zadání bylo zpracováváno již v minulém akademickém roce, ale neúspěšně. Student měl nedostatky napravit a práci přepracovat. | ||
Práce s literaturou | Tento a následující body se odvíji od toho, že student se mnou během semestru nekomunikoval. Až po několika výzvách a několik dní před termínem odevzdání mi text práce poskytl. Proto jeho práci s literaturou v tomto akademickém roce nejsem schopen posoudit. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Jak jsem již uvedl, jediná interakce se studentem byla stručná konzultace o obecné formě textu a to v době několika dní před termínem odevzdání. S tím souvidí i následující bod. | ||
Aktivita při dokončování | V době poměrně krátké před termínem odevzdání jsem měl možnost práci vzevrubně okomentovat. Zdá se mi, že některé nedostatky napraveny byly, zejména dikuse o použití metody SARSA pro řešení zadaného problému. Na podrobnější rozbor textu a dosažených výsledků prostor nebyl. | ||
Publikační činnost, ocenění | Není mi známa. |
V porovnání s prací odevzdanou v loňském roce byla práce rozšířena především v textové části, která již splňuje patřičný rozsah bakalářské práce. Student se příliš nevěnoval "vylepšení" implementační části práce. Navrhuji tedy celkově o stupeň lepší hodnocení než v loňském roce - práci hodnotím známkou D (63 bodů) a doporučuji práci k obhajobě .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Student se měl v rámci práce podrobně seznámit s hraním hry Liar's Dice, která je založena na neurčitosti (nevidíme během tahu kostky protihráče) a odhadu pravděpodobnosti. Měl nalézt vhodné metody využívající dynamického programování, ty měl implementovat, vylepšit a rozšířit. Na závěr měl porovnat navržené algoritmy při hraní hry počítače mezi sebou a také s vhodnou skupinou lidských hráčů. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Měl bych drobnou výtku pro výsledky porovnání algoritmů, které jsou dosti "strohé". Chybí částečně splnění bodu číslo 4. zadání práce - porovnání navržených a implementováných algoritmů s vhodnou skupinou lidských hráčů. | ||
Rozsah technické zprávy | Práce je v obvyklém rozmezí. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 65 | Práce je logicky vystavena, jednotlivé kapitoly na sebe navazují. V práci se jen vyskytují drobné překlepy a chyby např. v indexaci proměnných u rovnic apod. Vytkl bych jen krátký rozsah kapitoly 5 - Testování. Výsledky z provedených experimentů jsou nepřehledné, shrnul bych je například do jednotlivých tabulek. | |
Formální úprava technické zprávy | 70 | Práce je napsaná v českém jazyce v sázecím prostředí LaTex. Obsahuje drobné množství překlepů. | |
Práce s literaturou | 60 | Literatura je zvolena vhodně a vše je řádně ocitováno. Všiml jsem si jen "zajímavých znaků" v URL odkaze u [1] reference. Dále mi ve výčtu literatury chybí zdroj doporučený vedoucím v zadání práce. | |
Realizační výstup | 60 | Výsledná aplikace je funkční. Nebyla však řádně otestována na hře proti lidskému hráči. Rovněž při hře proti lidskému hráči jsou zobrazovány i hodnoty kostek protihráče, což je proti herním pravidlům. | |
Využitelnost výsledků | Výsledná aplikace si zaslouží rozšíření a "dotáhnout" do lepšího stavu. |
eVSKP id 156218