LOHN, M. Metody pro hraní hry Liar's Dice s využítím dynamického programování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Zbořil, František

Hodnotím aktivitu a to v situaci, kdy téměř žádná nebyla. Přesto mi připadá, že student práci dokázal upravit oproti loňským výsledkům správnym směrem. Jako vedoucí volím hodnocení stupněm D.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Jedná se o použití metod strojového učení pro hraní her s neurčitostí, konkrétně o hru Liar's Dice, kde hráči mohou soupeřům záměrně podávat nepravdivé informace. Zadání bylo zpracováváno již v minulém akademickém roce, ale neúspěšně. Student měl nedostatky napravit a práci přepracovat. 
Práce s literaturou Tento a následující body se odvíji od toho, že student se mnou během semestru nekomunikoval. Až po několika výzvách a několik dní před termínem odevzdání mi text práce poskytl. Proto jeho práci s literaturou v tomto akademickém roce nejsem schopen posoudit.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Jak jsem již uvedl, jediná interakce se studentem byla stručná konzultace o obecné formě textu a to v době několika dní před termínem odevzdání. S tím souvidí i následující bod.
Aktivita při dokončování V době poměrně krátké před termínem odevzdání jsem měl možnost práci vzevrubně okomentovat. Zdá se mi, že některé nedostatky napraveny byly, zejména dikuse o použití metody SARSA pro řešení zadaného problému. Na podrobnější rozbor textu a dosažených výsledků prostor nebyl.
Publikační činnost, ocenění Není mi známa.
Navrhovaná známka
D
Body
60

Posudek oponenta

Šátek, Václav

V porovnání s prací odevzdanou v loňském roce byla práce rozšířena především v textové části, která již splňuje patřičný rozsah bakalářské práce. Student se příliš nevěnoval "vylepšení" implementační části práce. Navrhuji tedy celkově o stupeň lepší hodnocení než v loňském roce - práci hodnotím známkou D (63 bodů) a doporučuji práci k obhajobě .

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Student se měl v rámci práce podrobně seznámit s hraním hry Liar's Dice, která je založena na neurčitosti (nevidíme během tahu kostky protihráče) a odhadu pravděpodobnosti. Měl nalézt vhodné metody využívající dynamického programování, ty měl implementovat, vylepšit a rozšířit. Na závěr měl  porovnat navržené algoritmy při hraní hry počítače mezi sebou a také s vhodnou skupinou lidských hráčů.
Rozsah splnění požadavků zadání Měl bych drobnou výtku pro výsledky porovnání algoritmů, které jsou dosti "strohé". Chybí částečně splnění bodu číslo 4. zadání práce - porovnání navržených a implementováných algoritmů s vhodnou skupinou lidských hráčů.
Rozsah technické zprávy Práce je v obvyklém rozmezí.
Prezentační úroveň technické zprávy 65 Práce je logicky vystavena, jednotlivé kapitoly na sebe navazují. V práci se jen vyskytují drobné překlepy a chyby např. v indexaci proměnných u rovnic apod. Vytkl bych jen krátký rozsah kapitoly 5 - Testování. Výsledky z provedených experimentů jsou nepřehledné, shrnul bych je například do jednotlivých tabulek.
Formální úprava technické zprávy 70 Práce je napsaná v českém jazyce v sázecím prostředí LaTex. Obsahuje drobné množství překlepů.
Práce s literaturou 60 Literatura je zvolena vhodně a vše je řádně ocitováno. Všiml jsem si jen "zajímavých znaků" v URL odkaze u [1] reference. Dále mi ve výčtu literatury chybí zdroj doporučený vedoucím v zadání práce.
Realizační výstup 60 Výsledná aplikace je funkční. Nebyla však řádně otestována na hře proti lidskému hráči. Rovněž při hře proti lidskému hráči jsou zobrazovány i hodnoty kostek protihráče, což je proti herním pravidlům.
Využitelnost výsledků Výsledná aplikace si zaslouží rozšíření a "dotáhnout" do lepšího stavu.
Navrhovaná známka
D
Body
63

Otázky

eVSKP id 156218