BERMELL, M. Systémy tepelné regulace pro mikrosatelity a sondy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Student samostatně zpracoval komplexní problematiku tepelných systémů pro satelity a vymezil oblast, kterou se zabýval. Zcela správně popsal parametry, které mají vliv na tepelný management a na jejich základě vytvořil klasifikaci systémů. Díky rozsáhlým poznatkům z literatury student sestavil přehled tepelných systémů, kvantifikoval klíčové vlastnosti i výkony a zobecnil trendy vývoje pro danou kategorii. Práce je logicky členěna, vykazuje vysokou kvalitu zpracování a anglického jazyka. I přesto, že se lehce odklání od cílů zadání, navrhuji A - výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce je členěna do 9 kapitol, které jednotlivě popisují možnosti tepelného managementu satelitů v konkrétních částech Sluneční soustavy. Student si vybral vždy 2 a více satelitů provádějících primární činnost v dané části Sluneční soustavy s ohledem na konkrétní podmínky a na základě dostupných informací formuloval obecné parametry, které tyto satelity z hlediska tepelného managementu splňují. Práce jako taková je psaná srozumitelně, ale v textu chybí určitá plynulost a autor často míchá dohromady informace o několika satelitech, což poněkud komplikuje čtení samotné práce. Například na stránce 49 je popisován dalekohled Akari a hned v následujícím odstavci se autor bez jakéhokoliv varování vrací zpět k popisu Spitzerova dalekohledu, což může vést ke zmatení čtenáře. V pasážích, které popisují systémy satelitů, v některých případech chybí obrázek pro lepší pochopení textového popisu. Na základě sepsané práce a závěru je vidět, že student dokázal správně pochopit tuto složitou problematiku a interpretovat zjištěné poznatky. O rozsáhlosti úkolu svědčí i vysoký počet citované literatury. V práci chybí jakákoliv větší zmínka o tepelných spínačích, které byly zmíněny v cílech práce, ale i přesto student tyto cíle splnil a jedná se o velmi dobrou práci. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 148928