BARÁNI, M. Návrh středu kola pro kompozitní ráfek vozidla kategorie Formula student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Bakalářská práce Michala Barániho se zabývá návrhem středu kola pro kompozitní ráfek vozidla Formule student. Práce obsahuje podnětný popis problematiky a postup řešení stanovených cílů. V první části autor zrekapituluje základní požadavky na navrhované komponenty s ohledem na funkčnost, plnění pravidel a stanový vnější okrajové podmínky pro MKP analýzu. Ve druhé části autor provedl několik interací postupného vývoje komponent, jenž zahrnují konstrukční návrh, MKP analýzy pro statické zatížení a zhodnocení dosažených výsledků s případnou kritikou a opravou stávajícího řešení novým návrhem. Všechny stanovené cíle práce byly splněny nad rámec neboť student pokračoval v návrhu samotného náboje kola, který je sousední komponentou a doplňuje tak kompletní sestavu uložení kola v těhlici. Nutno zmínit komplexnost zhotovených MKP analýz které jsou na velmi vysoké úrovní, jsou srovnatelná s vyššími stupni závěrečných prací a pouze tak odráží odbornost studenta. Student přistupoval ke zpracování bakalářské práce a plnění dílčích úkolů svědomitě a velmi samostatně. Zároveň student prokázal provázanost spolupráce celého týmu a snahu získávat informace z předešlých let, případně na ně navázat. Po formální stránce, text neobsahuje výrazné gramatické chyby a stylisticky i graficky práce vyhovuje standartu závěrečných prací.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce se věnuje optimalizaci konstrukce středu a náboje kola vozu Formule Student. Úvodní rešerše je stručná a věcná, pouze některá tvrzení by se dala zpochybnit. Z následné analýzy zátěžných stavů vychází, že při kombinovaném namáhání, například akcelerace a zatáčení, by byla normalizovaná síla ve stopě pneumatiky mnohem vyšší, než při prostém zatáčení. Tyto nezvyklé výsledky však neznehodnocují výsledný návrh, jen lze odhadovat, že bude reálná bezpečnost o něco vyšší, než bylo spočítáno. Ve zbytku práce jsou přehledně představeny různé varianty návrhu středu kola a výsledky jejich MKP analýz. Pochválit lze i formální náležitosti, kvalitu textu a obrázků, či přehlednou prezentaci výsledků. Celkově práce velmi dobře splňuje všechny cíle stanovené v jejím zadání.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 158549