BARÁNI, M. Návrh středu kola pro kompozitní ráfek vozidla kategorie Formula student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Míša, Jiří

Bakalářská práce Michala Barániho se zabývá návrhem středu kola pro kompozitní ráfek vozidla Formule student. Práce obsahuje podnětný popis problematiky a postup řešení stanovených cílů. V první části autor zrekapituluje základní požadavky na navrhované komponenty s ohledem na funkčnost, plnění pravidel a stanový vnější okrajové podmínky pro MKP analýzu. Ve druhé části autor provedl několik interací postupného vývoje komponent, jenž zahrnují konstrukční návrh, MKP analýzy pro statické zatížení a zhodnocení dosažených výsledků s případnou kritikou a opravou stávajícího řešení novým návrhem.  Všechny stanovené cíle práce byly splněny nad rámec neboť student pokračoval v návrhu samotného náboje kola, který je sousední komponentou a doplňuje tak kompletní sestavu uložení kola v těhlici. Nutno zmínit komplexnost zhotovených MKP analýz které jsou na velmi vysoké úrovní, jsou srovnatelná s vyššími stupni závěrečných prací a pouze tak odráží odbornost studenta. Student přistupoval ke zpracování bakalářské práce a plnění dílčích úkolů svědomitě a velmi samostatně. Zároveň student prokázal provázanost spolupráce celého týmu a snahu získávat informace z předešlých let, případně na ně navázat. Po formální stránce, text neobsahuje výrazné gramatické chyby a stylisticky i graficky práce vyhovuje standartu závěrečných prací.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Hejtmánek, Petr

Předložená bakalářská práce se věnuje optimalizaci konstrukce středu a náboje kola vozu Formule Student. Úvodní rešerše je stručná a věcná, pouze některá tvrzení by se dala zpochybnit. Z následné analýzy zátěžných stavů vychází, že při kombinovaném namáhání, například akcelerace a zatáčení, by byla normalizovaná síla ve stopě pneumatiky mnohem vyšší, než při prostém zatáčení. Tyto nezvyklé výsledky však neznehodnocují výsledný návrh, jen lze odhadovat, že bude reálná bezpečnost o něco vyšší, než bylo spočítáno. Ve zbytku práce jsou přehledně představeny různé varianty návrhu středu kola a výsledky jejich MKP analýz. Pochválit lze i formální náležitosti, kvalitu textu a obrázků, či přehlednou prezentaci výsledků. Celkově práce velmi dobře splňuje všechny cíle stanovené v jejím zadání.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 158549