BUCHTÍK, M. Niklové povlaky a jejich vlastnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2014.
Student prokázal vysoké kvality jak při zpracování teoretické části bakalářské práce, tak i při samotných realizacích jednotlivých experimentů. Svým aktivním přístupem k řešení experimentů získal rozsáhlé množství dat, které následně správně statisticky a graficky zpracoval. Nejvýznamnější rysy práce lze shrnout ve třech bodech: 1) Vynikající pojednání a diskuse reakčních mechanismů dihydridofosforečnanu a solvatovaného nikelnatého kationtu. 2) Vysoký technologický přínos – výsledky optimalizace vytvrzení povlaků budou v plné šíři využity ve výrobě. 3) Naprostá spolehlivost výsledků – potvrzena reprodukovatelnost, perfektní statistické zpracování. Práce vykazuje vysokou úroveň diskusí základního výzkumu anorganické chemie. Praktický význam práce je rovněž značný, ověřené návrhy budou realizovány v rámci smluvního výzkumu ve výrobním podniku.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Student Martin Buchtík napsal velice kvalitní bakalářskou práci. Svým rozsahem rešeršní části i experimentů by se dala srovnat s dobrou diplomovou prací. I přes kvalitu a množství naměřených dat je patrné, že takto rozsáhlá práce je autorovou prvotinou. Občas se objevují nepřesné formulace. V abstraktu autor diskutuje povlaky na ocelích, avšak v klíčových slovech o nic není zmínka (místo nich je zde uvedena hořčíková slitina AZ91). Autor občas používá fráze – viz dále, viz níže atd. Vhodnější by bylo upřesnit – např. viz kapitola 2.1.2.1. V textu se nachází chyby v podobě rozdílných stylů formátování, nejednotnost značení, popř. i gramatické chyby, chybějící interpunkčních znaménka, odkazy na neexistující kapitoly atd. Mezi nejvýznamnější chyby patří velmi špatné značení obrázků, odkazů a tabulek, kdy čísla některých obrázků a tabulek se opakují, popř. některé tabulky zcela chybí. Odkazování v textu na obrázky, rovnice či tabulky je rovněž velmi zmatečné. Tyto nedostatky však ubírají velice málo na celkové kvalitě bakalářské práce. Práci proto hodnotím stupněm A a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | C | ||
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 68054