ŠTUPÁK, J. Rozšíření výukového modelu magnetického manipulátoru s použitím mikrokontroléru pro nezávislý provoz [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Tato práce navazuje na závěrečnou práci Ing. Matěje Rajchla s motivací dotáhnout jeho magnetický manipulátor do podoby, která by umožnila zařízení používat k prezentacím, například na Dni otevřených dveří. Změn diplomant nakonec provedl tolik, že se jedná o zcela nové zařízení. V rámci práce student navrhl desku plošných spojů, firmware, vytvořil regulaci zařízení a také vytvořil mobilní aplikaci pro tablet, ze které lze měnit polohu regulované kuličky. Student pracoval samostatně a popasoval se zdárně se všemi komplikacemi, jako například tím, že jsme studentovi během stěhování laboratoře ztratili již osazenou desku plošných spojů, a bylo proto potřeba objednat znovu součástky a výrobu samotné desky, za což bych se mu ještě jednou chtěl omluvit. Přestože student má velmi odlišný estetický styl, než mám já, což se projevilo jak v podobě krabičky, tak v podobě vytvořené aplikace pro tablet, musím uznat, že student má osobitý styl a dokáže si ho prosadit, což respektuji a dokážu ocenit. Student během práce svůj postup pravidelně konzultoval. Vytvořený magnetický manipulátor je plně funkční a plánujeme ho dále používat k propagaci Mechatroniky. Dále kladně hodnotím grafickou a obsahovou kvalitu sepsané bakalářské práce. Student splnil výborně stanovené cíle bakalářské práce. Proto hodnotím práci jako výbornou a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Pan štupák se ve své práci zabývá rozšířením a úpravou modelu magnetického manipulátoru tak, aby zvládal jak dosavadní řízení přes počítač pomocí karty Humusoft MF624, tak i řízení pomocí mikrokontroléru propojeného s ovládací aplikací v telefonu, nebo tabletu. Výsledný model magnetického manipulátoru je použitelný jak pro laboratorní úlohy řízení nelineárních systému, tak i díky novému vzhledu a možnosti autonomního použití jako funkční model na akcích reprezentujících fakultu. Práci mohu vytknout pouze drobnosti. Třeba že na vícero grafech zobrazující reálnou a žádanou trajektorii jsou tyto dvě hodnoty přehozeny. Celkově je práce na vysoké úrovni a dobře zpracovaná, proto ji hodnotím jako výbornou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 157526