MORKESOVÁ, Z. Vliv marketingové komunikace na chování zákazníka v prostředí kaváren [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autorka se ve své bakalářské práci zabývá zajímavou problematikou. Při zpracování k ní prokazovala kladný vztah, což se projevovalo i v přístupu při přípravě celé práce. Bohužel však vzhledem k dlouhodobým protipandemickým opatřením nemohlo dojít k realizaci všech částí analýz tak, jak si autorka z počástku představovala a plánovala. I přes tyto obtíže ve své praci prokazuje schopnost využívat získaných poznatků (ať už z teorie, tak i z dílčích analýz) ve výstupech analýz i následných doporučeních. Práce je logicky a přehledně členěna a díky grafickému cítění autorky velice příjemně barevně i graficky sjednocena. Velice kladně hodnotím včlenění přehledových obrázků, které autorka připravila na základě výsledků z analýz a ilustrativně přehledně představují typického zákazníka a aspekty vnímané zákazníkem, které jsou vhodně členěny na vědomé a nevědomé (Obrázek 3, 4). Výstupy práce je možné označit za prakticky využitelné ať už v podobě podkladů pro další možné výzkumy v oblasti chování zákazníků, tak i pro realistická doporučení vycházející z výsledků analýz a teorie. Práci jako celek lze tedy vnímat jako přínosnou. Otázky k obhajobě: 1) Myslíte si, že je za pomoci reklamy možné změnit nevědomě vnímané aspekty na vědomě vnímané? 2) Je podle Vás možné výstup v podobě Obrázku 4: Aspekty vnímané zákazníkem v prostředí kaváren uplatnit u stejné skupiny zákazníků v jiném odvětví?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Výstupy předložené v práci naplňují stanovené cíle.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Autorka zvolila vhodného postupu i adekvátních metod. Bohužel kvůli stávající situaci musela od svých původních plánů lehce upustit a alternovat. I tak však situaci zvládla s přehledem.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autorka v práci prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich adekvátní závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Výstupy práce jsou prakticky využitelné. Obzvláště přínosné pak mohou být teoreticko-analytické výstupy i doporučení vycházející z výsledků analýz a teorie.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce vychází ze struktury doporučené v zadání práce. Je logická a přehledná, graficky a barevně velice hezky sladěná. Pouze v obsahu je drobná grafická chyba v podobě malého písma v názvu kapitoly 3 a občas se vyskytne drobný překlep. Autorka se využívá odborného vyjadřování a vhodné terminologie.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V práci je využito adekvátních informačních zdrojů
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Kaňovská, Lucie

Bakalářská práce předkládá návrhy v oblasti deskripce chování/vnímání zákazníků kaváren ovlivněných marketingovou komunikací a sociálních sítí. Autorka v práci prokázala schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy velmi dobře využitelné (nejen) pro kavárenství. Návrhy vycházejí z velmi dobré znalosti problematiky autorkou, která věnovala zpracování, aspoň podle její bakalářské práce, velké úsilí. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Dokázala byste v Brně uvést dvě až tři kavárny, které podle Vás vhodně využívají komunikační nástroje, a proč? 2. Co jsou podle Vás nejčastější úskalí/slabá místa při využití komunik. nástrojů u současných kaváren? Klidně zase v Brně a můžete uvést obecně či na konkrétním příkladě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Stanovený cíl práce byl naplněn na velmi dobré úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Autorka zvolila vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody. Oceňuji rozhovory se zástupci kavárenské scény na vhodné otázky orientované na problematiku, což vytvořilo velmi dobrou konfrontaci a pestrost názorů. I zvolený výzkum u zákazníků je přínosem, čím se propojuje pohled provozovatelů kaváren a jejich zákazníků.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Studentka prokázala dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry.
Praktická využitelnost výsledků A Návrhy vycházejí z provedených analýz a jsou pro danou oblast podnikání jednoznačně přínosem. Praktická je i ukázka na imaginární kampani, kde jsou zohledněny zjištěné informace z předchozích částí práce. Velmi praktické je zpracování Obr. 5 a Obr. 6 k typickému zákazníkovi a jeho aspektů vnímání.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autorka používá vhodnou terminologii a vyjadřuje se na dobré jazykové úrovni. Jen místy jsou posunuté texty, neplánované mezery nebo jiný druh písma. např. u Tabulky 3, či v názvu kap. 3 v Obsahu.
Práce s informačními zdroji B Autorka v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány.
Navrhovaná známka
B

eVSKP id 135261