MACHOVÁ, L. 8D report jako nástroj pro zvyšování kvality výroby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Hammer, Miloš

Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na problematiku 8D reportu jako nástroje pro zvyšování kvality výroby. Jedná se z hlediska kvality o jeden z důležitých nástrojů. Studentka postupovala při zpracování bakalářské práce podle zadání. Nejprve pojednala o kvalitě jako nástroji pro zefektivnění výroby. Zde definovala pojem kvalita a její nástroje. Dále se věnovala vybraným metodám ke zvyšování kvality. Rozebrala např. metodu Six Sigma, Shainin, metodu FMEA, 5x Proč. V dalším textu se již soustředila na metodu 8D jako nástroj pro zvyšování kvality. Správně zdůrazňuje, že metoda 8D je založena na standardizovaném postupu a faktech a že se může používat všude, kde je nutný strukturovaný a komplexní přístup k řešení problému. Kromě jiného je využitelná v případě zákaznických reklamací. Právě tomuto problému je věnována předložená bakalářská práce. Slečna Machová podrobně v celé třetí kapitole popisuje jednotlivé kroky metody 8D. V bakalářské práci je uveden a náležitě vyhodnocen konkrétní příklad z firemní praxe. Lze konstatovat, že všechny body zadání byly splněny. Práce má celkem 60 stran. Tento větší rozsah, popis a vyhodnocení konkrétního příkladu z firemní praxe překračuje obvyklý rámec bakalářských prací. Studentka Lenka Machová správně volila přístup k řešení a i metody zpracování. Práce je přehledná a má logickou strukturu. Byly voleny aktuální literární prameny, které studentka analyzovala a vhodným způsobem je potom využila k formulování závěrů. Zde ukázala schopnost zpracovat získané podklady. Závěry práce jsou srozumitelné a přiměřené. Závěry vychází ze současné situace ve firemní praxi. Za cenné považuji také skutečnost, že se studentka Lenka Machová v práci pokusila i o formulaci vlastních názorů. Bakalářská práce je po formální stránce na odpovídající úrovni, totéž lze konstatovat o stylistické úrovni práce. Studentka prokázala schopnost pracovat s českou i zahraniční literaturou, včetně odkazů a citací. Po celou dobu tvorby bakalářské práce vystupovala aktivně, pravidelně navštěvovala konzultace s odborníky z průmyslové praxe z řešených oblastí, ale i s vedoucím práce. Na závěr je nutné konstatovat, že celou bakalářskou práci považuji za přínosnou v oblasti rozvoje kvality se zaměřením na konkrétní průmyslovou praxi. Z výše uvedených důvodů hodnotím bakalářskou práci známkou: výborně/A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Řezníčková, Hana

Slečna Machová zpracovala bakalářskou práci na téma „8D report jako nástroj pro zvyšování kvality výroby“. V úvodních kapitolách se studentka věnovala problematice kvality, především vybranými metodami ke zvyšování kvality. Ve třetí kapitole studentka podrobně popsala jednotlivé kroky metody 8D. Teoretické poznatky z třetí kapitoly následně studentka využila při řešení konkrétního příkladu z firemní praxe. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s přiměřeným množstvím věcných, gramatických nebo formulačních chyb. Nejsou ovšem dodržována pravidla pro používání interpunkčních znamének ve větách s dvojtečkou. Studentka prokázala schopnost pracovat s odbornou literaturou, vyvozovat závěry a tyto použít v praxi. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě. Na základě dílčích hodnocení a výše uvedeného ji hodnotím známkou: výborně/A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 117023