JUŘÍK, T. Optimal Route Planning for Electric Vehicles [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.
Téma zadání bylo určeno zahraničním pracovištěm, na kterém diplomant strávil letní semestr akademického roku 2012/13. Diplomová práce byla proto realizována pod odborným vedeným prof. Arbena Cely a jeho týmu na ESIEE Paris. Zadání a realizace diplomové práce byla náročná nejen kvůli náročnosti samotného tématu, ale realizaci komplikovala skutečnost, že se zadání měnilo v závislosti na aktuálních potřebách a možnostech řešitelského pracoviště. Pan Juřík se zadaných úkolů zhostil iniciativně, prof. Cela si odvedené práce vysoce cení. Předložená práce je zpracována v anglickém jazyce a dokládá tak nejen vynikající inženýrské schopnosti diplomanta, ale i mimořádně dobrou znalost anglického jazyka. Práci vzhledem k její odborné náročnosti v teoretické oblasti a ke způsobu zpracování hodnotím jako výbornou.
Student měl vytvořit aplikaci pro optimální plánování trasy pro elektromobily na základě kritéria času a energetické náročnosti. Musel vytvořit model pro spotřebu energie elektromobilu, zpracovat geografická data a data o silničním provozu z mnoha zdrojů. Následně pomocí vhodného algoritmu provést plánování trasy. Po odborné stránce úloha vyžadovala znalosti z oblasti fyziky, programování, algoritmizace a vyžadovala značnou dávku inženýrského myšlení pro realizaci nového úkolu. Zadání práce považuji za náročnější. Zadání práce bylo splněno, student se však dopustil několika chyb zejména při sestavování fyzikálního modelu. V rovnici 1.16 je místo penalizaci za jízdu do kopce provedena penalizace za jízdu z kopce, jelikož automobil stejně bude muset onen kopec znovu vyjet. Proti tomu nemám výhrady. Nicméně rovnice je napsána tak, že pokud automobil jede z kopce, uvolněnou potenciální energii rekuperuje s určitou účinností a vynakládá energii způsobenou třením a odporem vzduchu. Ve skutečnosti, ale potenciální energie nejdříve vykompenzuje energii ztracenou odporem vzduchu a třením a zbylá energie je následně rekuperována. K rekuperaci tak nedochází, když je Ep
eVSKP id 66799