COUFAL, M. DC/DC měnič pro světelný zdroj s LED [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.
Pan Martin Coufal postupoval při řešení své bakalářské práce samostatně, potřebnou literaturu si obvykle vyhledával sám a dokázal se v ní velmi dobře orientovat. Po nastudování vlastností luminiscenčních diod a problematiky spínaných zdrojů stanovil kritéria pro výběr parametrů použitých komponent zařízení s cílem dosažení co nejvyššího pracovního kmitočtu měniče a navrhl základní koncepci měniče. Všechny části navrženého zařízení byly ověřeny samostatně a byla ověřena i správná činnost sestaveného zařízení jako celku. Postup práce na projektu byl kontrolován při pravidelných konzultacích a pomocí elektronické korespondence. Časové termíny byly přesně dodržovány. Zadání práce bylo splněno. Diplomovou práci pana Martina Coufala doporučuji k obhajobě.
Student Martin Coufal vypracoval bakalářskou práci na téma „DC/DC měnič pro světelný zdroj s LED“. Cílem práce bylo navrhnout 10 W napájení světelné zdroje. Bakalářská práce je vzhledem k počtu stran rozdělena do poměrně velkého počtu deseti hlavních kapitol. Kapitoly jedna až čtyři se věnují teoretickému rozboru zadání a popisu jednotlivých prvků obvodového řešení. Následující kapitoly se věnují samotnému návrhu měniče, včetně návrhu DPS. Ke konci práce jsou pak diskutovány různé nežádoucí vlivy, které ovlivňují účinnost navrženého řešení. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují a vhodně se doplňují. Grafická stránka práce nepůsobí zcela jednotně, některá schémata používají různé typy a velikosti symbolů pro stejný typ součástek. Formální stránka práce je na dobré úrovni s malým množstvím gramatických chyb (např. všechny rovnice na straně 43 mají číslo 37) Student provedl návrh, realizaci i ověření navrženého systému. Všechny postupy řádně popsal, vzniklé problémy odůvodnil, jeho řešení je doplněno o celou řadu výpočtů a lze považovat za přínosné. Student se při řešení zaměřil především na dosažení nejvyššího spínacího pracovního kmitočtu. Práce ukazuje, že se student zmíněné problematice věnoval a rozumí ji, proto navrhuji práci k obhajobě.
eVSKP id 119432