BILÍK, M. Lokální větrání [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Student se zhostil vypracování bakalářské práce s elánem. Pracoval na ni samostatně a s blížícím se termínem odevzdání práce se konzultace stávaly častějšími. I přes ně se však úplně nezdařila práce s literaturou (citace cizího textu). Vzhledem k přístupu studenta a vlastní práci tuto doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce pana Martina Bilíka se zabývá tématem lokálního větrání. Práce je rozdělena do osmi kapitol. Úvod obecně nastiňuje problematiku větrání. Druhá kapitola je kompletně převzata z internetového portálu TZB-info a domnívám se, že pro tuto práci by bylo možné najít vhodnější zdroj informací vzhledem k názvu kapitoly. Následují kapitoly popisující technická provedení celých systémů lokálního odsávání nebo jejich částí. Pátá kapitola se hlouběji zabývá problematikou sacích nástavců, kde jsou ukázány i některé konkrétní technické aspekty. Práce je správně zakončena závěrem, seznamem použitých veličin a seznamem citací. Z hlediska výstavby textu je předložená práce místy nesrozumitelná, k čemuž přispívá také špatné používaní interpunkce. Autor hojně používá desetinnou tečku místo čárky. V některých výrazech je použito nevhodných nebo i úplně špatných termínů (umělá hmota apod.). Celá druhá kapitola je prakticky kompletně převzata z článku na internetu. V textu je odkaz na lit. 21, která v seznamu chybí. Naopak v seznamu literatury se objevuje zdroj s číslem 22, ale v textu se odkaz nevyskytuje. Ve výsledkové části práce by bylo vhodné podrobněji a jasněji popsat jednotlivé grafické výstupy, aby nemohlo dojít ke špatnému pochopení nebo interpretaci těchto grafů. Přes zmíněné nedostatky se nedomnívám, že by úroveň práce neumožňovala se studentovi ucházet o titul bakalář, a proto tuto práci doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 20270