RUCKÝ, J. Sledování stresových markerů u rostlin vystavených působení těžkých kovů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Student Jakub Rucký si v rámci své bakalářské práce osvojil práci s explantátovými kulturami a automatickým spektrofotometrickým analyzátorem, který využil pro stanovení stresových markerů. Dále získaná data vyhodnotil pomocí statistického programu STATISTICA čímž umožnil zjednodušit možnost porovnání výsledků získaných při spektrofotometrických stanoveních. Student pravidelně konzultoval a projevoval vlastní aktivitu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 46/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | B | 16/20 | |
Formální zpracování práce | B | 16/20 | |
Využití literatury | C | 7/10 |
Problémový i metodický záběr objasnění oxidačního poškození a antioxidačních mechanismů u rostlin se dotýká teoretických, ale i praktických aspektů celé řady biologických, ale i chemických oborů. Student Jakub Rucký ve své bakalářské práci na téma: Sledování stresových markerů u rostlin vystavených působení těžkých kovů“ zpracoval velmi aktuální téma náročné na teoretické i experimentální znalosti. Prostudoval, popsal a aplikoval vybrané metody k analýze oxidačního stresu u rostlin. Na příkladu explantátové kultury slunečnice roční vystavené působení různým koncentracím kademnatých iontů sledoval změny v antioxidační aktivitě. Výsledky získané za použití čtyř metod stanovení antioxidační aktivity statisticky zpracoval, což mu umožnilo exaktně stanovit koncentraci kademnatých iontů, při které dochází k poškození růstu a vývoje explantátu. Ze závěru bakalářské práce vyplývá, že její cíle byly splněny. Bakalářská práce v rozsahu 47 stran je členěna do obvyklých kapitol a splňuje požadavky na práce tohoto typu. Po formální stránce je práce sepsána vcelku přehledně jen s ojedinělými, ale i opakujícími se chybami (např. str. 13 „… mohou vézt až ke klimatickým změnám“, na str. 19 „ …mohou vézt k úhynům..“; správně má být vést (od slova vedený) a nikoliv vézt (od slova vezený). Ne vždy je v textu použita stejná velikost písma (např. str. 14). K práci nemám žádné připomínky, které by snižovaly její odbornou úroveň. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 50/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | D | 6/10 |
eVSKP id 39569