BREZOVÁ, G. Analýza způsobu reakce řidiče na náhlý podnět [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2021.
Studentka byla schopná pracovat v zásadě samostatně, po konzultacích zapracovala připomínky vedoucího. Cíle práce byly v zásadě splněny. Studenta zorganizovala experimentální měření a zajistila potřebné probandy a následně vyhodnotila výsledky provedeného měření.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | B | Diplomantka v splnila zadané cíle. V práci mohla být více rozvedena analýza náhlosti podnětů u respondentů při provedeném měření. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | B | V teoretické části se studentka věnovala analýze způsobů reakcí řidičů na podněty a dělení samotných podnětů, následně byly popsány možné metody měření. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | C | Prezentace provedeních měření je stručná, ale přehledná. Diplomantkou byla zpracována vstupní data, studentka následně dělí způsob reakce v závislosti na vzdálenosti vzniku podnětu, ale již blíže neuvádí jaký má tato vzdálenost význam. | |
Odborná úroveň diplomové práce | C | Odborná úroveň práce je na dobré úrovni. Nedostatky lze shledat v nízké míře provázanosti výsledků analýzy z předchozími pracemi stejného nebo podobného charakteru. Zpracované výsledky práce nejsou prezentovány dostatečně v kontextu soudně inženýrské praxe. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | C | Výsledky práce jsou použitelné v soudně inženýrské praxi, nicméně v práci nejsou výsledky blíže porovnány v kontextu se stářím probandů a v porovnání výsledků diplomové práce s jinými studiemi stejného charakteru je téměř výhradně použita pouze jedna, resp. dvě další studie. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | Práce s literaturou splňuje předepsané požadavky. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | B | Diplomová práce a jednotlivé kapitoly mají logické členění a postupně na sebe navazují. Kvalitu práce mírně snižují drobné jazykové a stylistické chyby. |
Práci lze hodnotit jako zdařilou a s drobnými výhradami použitelnou pro soudně-inženýrskou praxi. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | B | V předložené práci lze kladně hodnotit množství použitých zdrojů v podobě rešerše. Práce v podstatě splnila zadané cíle, kterých mělo být dosaženo, lze však vytknout menší počet probandů a z toho vycházející počet provedených testů. Na to následně navazuje možnost podrobněji způsob reakce v závislosti na rychlosti vozidla, řidičské praxe a věku řidičů. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | B | Zvolený přístup prostřednictvím jízdních zkoušek a dotazníku lze považovat za vhodný. Vzhledem k nízkému počtu probandů a z toho vyplívajících provedených jízdních zkoušek, není dostatečně pracováno se závislostí mezi věkem řidiče a jeho zkušeností v kombinaci s rychlostí a provedeným manévrem. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | B | ||
Obtížnost a správnost řešení | B | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Práce má potenciál pro použití v soudně-inženýrské praxi. Lze ji však vytknout nedostatečný popis a vysvětlení jednotlivých intervalů TTC. Není zde blíže popsáno co znamená uvedená hraniční hodnota 14 m (TTC 1,7 s). | |
Odborná jazyková úroveň | B | Jazyková úroveň je vesměs na dobré úrovni s drobnými chybami v podobě těžkopádných souvětí. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B | Písemná a grafická úprava je na dobré úrovni. Drobné výtky jsou ke grafů a některým tabulkám, které nejsou napříč prací v jednotném grafickém stylu. |
eVSKP id 127958