TOMEŠ, J. Návrh konstrukce zadního nárazníku osobního vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Předložená bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem zadního nárazníku osobního vozidla s ohledem na odolnost při pojišťovacím nárazu. V předložené práci je velký prostor věnován podrobné rešerši testování automobilů tzv. pojišťovacím zadním nárazem. Rozsah rešerše vycházel také z požadavků zadavatele práce, pro kterého se ukázala jako velmi přínosná, ačkoliv některé ze statí nesouvisí přímo s cílem bakalářské práce. Menší prostor je pak věnovaný návrhu koncepce zadního nárazníku pro zvolené vozidlo. Zjednodušený přístup považuji za použitelný a s jistou rezervou také vhodný pro výběr vstupní varianty pro další optimalizaci. Dle mého názoru však student mohl lépe formulovat závěry a východiska pro budoucí postup. Z formálního hlediska jsem v práci nenašel významnější chyby. Závěrem konstatuji, že cíl práce považuji za splněný a práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Cílem práce bylo navržení zadního nárazníku elektromobilu Swell. Student provedl poměrně podrobnou rešerši, ze které vyplynula používaná řešení nárazníků a parametry, které by měl nárazník splnit. Samotný návrh nárazníku se omezil na porovnání základních tvarů výztuhy a deformačních členů. Při porovnání deformačních členů by jedním z porovnávaných parametrů měla být i hmotnost deformačního členu. Výhrady mám k výpočtu délky výztuhy. V rešeršní části je uvedeno, že zkušební vozidlo je u pojišťovacího nárazu odbržděno a zařazen neutrál. Student ale ve výpočtech uvažoval stav, kdy je zkušební vozidlo v průběhu nárazu nehybné. Díky tomu jsou požadavky na deformační člen mnohem striktnější, než budou ve skutečnosti. Na základě výpočtu student vyvozuje závěry, že se současným designem vozu není možné splnit požadavky RCAR.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 72237