BENEŠL, L. Inteligentní systém pro dálkový sběr dat po PLC [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.
Zadání považuji za splněné, student realizoval sady dlouhodobých měření třech různorodých PLC řešení v reálné sítí. Provedl porovnání a stanovil maximální rychlosti a dosahy. Závěrem navrhl metodiku testování PLC komunikace pro různé scénáře. Dílčí úkol zadání, realizace laboratorních měření PLC komunikace mezi elektroměrem a koncentrátorem byla po domluvě s vedoucím realizována jako měření bod-bod mezi PLC modemy. Student aktivně pracoval během řešení a zpracování práce, zúčastnil se semináře zaměřeného na PLC pro Smart Metering a úspěšně prezentoval výsledky své práce u E.ONu. Po formální stránce je práce a samotný text slabší, obsahuje některé vágní či osobní závěry, terminologie je nepřesná a některé formulace jsou nesrozumitelné. Práce s literaturou a především porovnání s obdobnými výsledky či měřeními chybí. Na základě výše uvedených drobných nedostatků hodnotím 80/B.
Student vypracoval bakalářskou práci na téma inteligentní systém pro dálkový sběr dat po silnoproudém vedení v oblasti chytrého měření. Cílem bylo podrobně analyzovat dosažené výsledky navržených měření různých PLC technologií, za účelem nalezení reálných komunikačních limitů pro různé scénáře. Student popisuje metodiky chytrého měření (kap. 3) a vstupní podmínky pro návrh vlastní metodiky. Jsou zde položeny otázky, na které v dalším textu chybí jasné odpovědi. Z odborného hlediska práci snižuje úroveň například technická nepřesnost, nejasná, nepodložená a mylná tvrzení nebo chybějící závěry. Vzhledem ke komplexnosti získaných výsledků chybí podrobnější popis klíčových parametrů (ROBO není modulace) a pak jasné vyvození závěrů. Taktéž místo tvrzení typu „spousta parametrů“ je vhodné upřesnit o jaké parametry se jedná a vyhnout se tak obecným tvrzením. Celkové je formální úroveň práce nižší, zejména kvůli nadbytečným titulkům grafů, nesmyslné stavby vět, gramatickým chybám apod. Například obrázek na str. 7 by měl být zpracován podrobněji. Student se v problematice dobře zorientoval, nicméně za největší slabinu práce považuji chybějící nebo slabší zhodnocení/diskuzi dosažených cílů zadání. Úroveň práce vyvažuje rozsah uskutečněných měření a dobře zvolená topologie v praxi. Zadání tak považuji za splněné, s hodnocením 75 bodů - C.
eVSKP id 110214