KOJECKÝ, R. Konstrukční návrh zařízení pro měření aerodynamicky relevantních parametrů pláště pneumatiky osobních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Pan Kojecký zpracoval diplomovou práci zabývající se konstrukčním návrhem zařízení pro měření aerodynamicky relevantních parametrů pláště pneumatiky osobních vozidel - velikost stopy a radiální tuhosti. Při vlastním zpracování postupoval svědomitě s pravidelnými konzultacemi týkajících se praktické části diplomové práce. Během postupného plnění cílů zadání prokázal znalosti nabyté v předchozích letech svého studia. Výsledný návrh lze považovat za funkční, a to jak po stránce mechanické, tak i z pohledu vlastního měření. Nad rámec zadání vytvořil softwarovou část obrazového vyhodnocení měřených dat v sw. Matlab, což hodnotím velmi pozitivně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce pana Kojeckého řeší problematiku konstrukčního návrhu zařízení pro měření aerodynamicky relevantních parametrů pláště pneumatiky osobních vozidel na pracovišti ÚADI. První kapitola stručně analyzuje základní vlastnosti pneumatik ve vztahu k řešenému problému. V další kapitole je již konkrétněji rozebrán vliv některých parametrů pneumatiky na aerodynamický odpor vozidla. Následují technologie měření parametrů pláště a konkrétní měření těchto parametrů, koncepční a konstrukční (včetně pevnostní analýzy) návrh nového měřicího stavu pro potřeby ÚADI. Diplomová práce je po stylistické i grafické stránce na dobré úrovni. Student prokazuje schopnost přenést teoretické poznatky a dovednosti získané v průběhu studia do řešení konkrétního praktického úkolu. V úvodní kapitole práce jsou zmiňovány cíle práce, kdy ale dlouho není jasné, o konstrukci jakého zařízení, pro měření jakých parametrů pneumatik se v práci bude pojednávat (platí i pro abstrakt). Pro případné vyhledávání nebo čtenáře jsou tyto části důležité pro rozhodnutí zda tuto práci využít jako zdroj informací. Dále by bylo užitečné doplnit některé teoretické informace, např. vliv dalších parametrů jako rychlost otáčení, odklon apod. na radiální tuhost pneumatiky, lépe vysvětlit vliv vlastností pneumatiky na jízdní dynamiku (kap. 1.1) – vliv tuhosti, tlumení; toleranci rozměrů pneumatik dle organizace ETRTO. Jako zásadnější nedostatek vnímám chybějící odhad finální ceny navrženého konstrukčního řešení. Přes výše zmíněné drobné nedostatky je práce zpracována pečlivě a lze ji doporučit k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 139385