MARTINŮ, M. Internetová učebnice: metoda konečných diferencí v časové oblasti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. .
Student měl za úkol zpracovat pro internetovou učebnici elektromagnetických vln metodu konečných diferencí v časové oblasti. Jako podklad pro svou práci dostal k dispozici český popis metody, kód metody v MATLABu a testové otázky (v češtině a angličtině). Když jsem kontroloval výsledek studentovy práce (http://www.butchers.cz, 6. června 2009), nefungovaly anglické stránky učebnice (vyjma dodaných testových otázek) a nebyl dostupný applet pro modelování impulzu ve vlnovodu. Česká verze učebnice by si zasloužila důkladnou revizi, a to jak po stránce obsahové tak po jazykové a formální stránce. Zadání bakalářského projektu není podle mého názoru splněno na vyhovující úrovni. Student během semestru nedocházel na konzultace (vyjma několika málo výjimek). Proto jsem neměl možnost práci výrazně ovlivnit. Práce je nevyvážená (většina textu opakuje známé skutečnosti), obsahuje řadu převzatých (skenovaných) obrázků a rovnic bez udání zdroje. V práci chybí číslování stran. Seznam literatury neodpovídá normě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | F | 24/50 | |
Využití literatury | B | 8/10 | |
Formální zpracování práce | F | 8/20 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | F | 8/20 |
Předkládaná práce obsahuje mnoho formálních nedostatků např. chybí elektronická verze na CD, chybí licenční smlouva, nejsou číslované stránky, černofialový text apod. Splnění práce je pouze částečné a není zde uveden ani důvod nesplnění zadaných úkolů. Student se seznámil se strukturou současné multimediální učebnice a vytvořil svou pasáž věnovanou metodě konečných diferencí v časové oblasti. V kapitole o teorii programování v HTML není uvedeno co ze zmiňovaných technik bylo konkrétně použito pro studentovu práci a jak. Některé použité formulace jsou nepřesné až zavádějící. Např. " PHP je skriptovací jazyk, který se vykonává na webserveru." je nic neříkající informace, která nejspíš měla znamenat, že pro spuštění skriptu v PHP je potřeba mít přístup na webserver. Obrázky v práci jsou velice nekvalitní, zřejmě oskenované, bez uvedení zdroje. Odkazy na literaturu se nedají odlišit od odkazů na rovnice v textu a navíc nedávají smysl. Např. odkaz na literaturu [3.2.1] je která ze seznamu literatury? V kapitole 5 o popisu uživatelského rozhraní není vůbec vysvětlen přiklad, jak je slibováno. Není zde ani uvedeno o jaký příklad se vlastně jedná. V závěru student uvádí, že cílem jeho práce bylo vytvořit část internetové učebnice, se všemi vrstvami, kompatibilní se současným stavem. Přitom ale dodává, že vytvoření pdf generátoru v PHP skriptu nepovažoval za součást své práce, ikdyž ho současná učebnice obsahuje. Zdrojové kódy na studentem uvedené stránce jsou funkční jen pro vrstvu A, B, C, D, Java skriptem se student vůbec nezabýval a kvíz funguje jen do té doby, než ho necháte vyhodnotit, pak shodí celý prohlížeč a výsledku se nedočkáte. Rozsah práce není velký, 28 stránek, a její obsah je celkově neuspokojující.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | F | 9/20 | |
Odborná úroveň práce | F | 10/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | F | 1/20 | |
Formální zpracování práce | F | 1/10 |
eVSKP id 22040