SALCBURGER, M. Semiaktivní systém odpružení vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Diplomová práce pana Salcburgera je zaměřena na semiaktivní systém odpružení vozidla. Ač se jedná o poměrně známý a v dnešní době stále častěji používaný systém odpružení, detailnější studie v této oblasti na Ústavu automobilního a dopravního inženýrství (ÚADI) zpracována dosud nebyla. Rešeršní část práce dobře shrnuje poznatky z oblasti konstrukce tlumičů, různých systémů řízení odpružení včetně rozboru jednotlivých strategií řízení semiaktivních systémů. Pan Salcburger ke zpracování diplomové práce přistupoval velice iniciativně a samostatně. Je třeba rovněž uvážit, že pro tvorbu potřebných modelů a systémů řízení bylo použito rozličných softwarů – Matlab, Simulink, Adams. Samotné zvládnutí jejich ovládání je velmi časově náročné. Systém Simulink na ÚADI přímo vyučován není. Veškeré body zadání byly v diplomové práci splněny. Poslední z bodů, tj. prověření sestavených algoritmů pro použití v rámci Adams/Car bylo v průběhu řešení diplomové práce vedoucím lehce pozměněno a to tak, že jednotlivé algoritmy byly testovány přímo v Adams/View. Systém View je obecnějším systémem než je samotný Adams/Car (který má náročné a specifické ovládání) a fungování řídících algoritmů v Adams/View je zárukou jejich funkčnosti i v Adams/Car. Diplomová práce pana Salcburgera je po grafické i stylistické stránce na dobré úrovni. Může tak být dobrým výchozím bodem pro další a hlubší analýzy zkoumané problematiky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce z oblasti semi-aktivního řízení odpružení vozidel zcela jistě splňuje všechny cíle stanovené v jejím zadání. Úvodní rešerši problematiky lze pozitivně hodnotit jako stručnou a výstižnou, zpracování dílčích úkolů je pak pečlivé a přehledné. Nadbytečný se zdá jen detailní popis ovládání užitých výpočetních programů. Sestavené simulační modely by bylo vhodnější, místo jednoduchého sinusového signálu, budit signálem složeným z frekvencí o rozsahu cca 1-50 Hz, jak je tomu při reálné jízdě. I tak jsou dosažené výsledky velmi hodnotné a použitelné pro další výzkum v oblasti odpružení vozidel. Student navíc propojením několika softwarů částečně využil a ověřil nové metody pro řešení dané problematiky. Po stylistické a gramatické stránce je práce kvalitní, až na občasné používání činného rodu, který není příliš vhodný pro odbornou práci. Celkově práce poskytuje množství zajímavých informací, proto je škoda, že nejsou získané poznatky lépe okomentovány a zhodnoceny v závěru práce. S ohledem na inovativní přístup a pečlivost zpracování úkolů lze práci, i přes uvedené nedostatky, hodnotit jako nadprůměrnou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 92309