BABIČOVÁ, K. Návrh marketingového mixu pro nový produkt začínající firmy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autorka v práci prokazuje schopnost využít získané teoretické znalosti v analytické i návrhové části. Ke zpracování práce přistupovala zodpovědně a svědomitě. V práci se zvládla popasovat i s anglickou terminologií. Práce je logicky a přehledně strukturovaná. Analytická část, zejména v oblasti zákazníků, mohla být podrobněji rozpracována. Návrhy práce vycházejí z teoretických znalostí a z výsledků analýz. Všechny jsou opodstatněné a lze je označit jako relevantní a realizovatelné. Autorka také nezapomněla návrhy vhodně vyčíslit. Práce jako celek se dá vnímat pro analyzovanou společnost prakticky přínosnou. Otázky k obhajobě: 1) Jak se dají popsat potřeby klasického zákazníka směřované k nabízeným produktům a jak se této znalosti dá podle Vás využít v nastavení marketingového mixu?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B V práci je využito standardního postupu a adekvátních metod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky. Analýza zákazníků však mohla být hlouběji propracována.
Praktická využitelnost výsledků C Práci lze označit jako standardně přínosnou.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce je logicky a přehledně uspořádaná. Autorka využívá vhodné terminologie na odborné jazykové úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A V práci je využito velkého množství adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Kita, Peter

Cieľ uvedený v zadaní práce a v práci sa od seba terminologicky líšia zatiaľ čo cieľ v zadaní uvádza: "Hlavním cílem práce je návrh vhodného marketingového mixu...", cieľ v práci po prekladu uvádza nasledovné: "Hlavným cieľom je vytvorenie silného marketingového základu na navrhnutie marketingového mixu...". Z hľadiska plnenia cieľa, návrhy sú zväčša zamerané na propagáciu produktu. Metodologická časť uvádza rozčlenenie práce, ktoré by bolo vhodnejšie umiestniť do úvodu práce. Hoci je načrtnutý postup riešenia práce, nie sú uvedené konkrétne logcké postupy a metódy, ktorými autorka prišla k záverom práce, ako ich využitie. V časti 3.4 autorka uvádza široký segment zákazníkov, ktoré by bolo možné osloviť. Zároveň do návrhov uvádza nástroje a prístupy, ktoré si vyžadujú hypersegmentáciu, aby boli účinné a rezonovali s daným zákazníkom. V časti 4.2 Content marketing, sú navrhnuté témy na pre obsah na blogu, ktoré sú nesmierne obšírne. Pri vyhľadavání prvej témy google našiel až 434 miliónov výsledkov. Oceňujem snahu a námahu študentky pri spracovávaní práce v anglickom jazyku. Avšak, v prípade predloženia práce podniku, veľmi silno odporúčam korektúru jazyka. Štylistika jazyka použitého v práci je skôr hovorový než odborný. Vo veľkej miere autorka využíva prvú osobu jednotného čísla. Práca teda obsahuje veľké množstvo gramatických chýb, ktoré bránia mietami porozumeniu. Napriek uvedeným nedostatkom prácu odporúčam k obhajobe

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod E
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 111012