KOŠNAROVÁ, M. Rozvoj komunikačního mixu obchodní firmy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Autorka práce musela v průběhu zpracování řešit zásadní problémy, které ji bohužel neumožňovaly konkretizovat některé části analýzy a návrhů. Celkově však prokázala schopnost samostatně řešit daný problém a nedostatky jsou tak patrně způsobeny spíše externími vlivy. Otázky: 1/ Vysvětlete vypovídací schopnost vzorku v dotazníkovém šetření? Jak by bylo možné rozšířit analýzu chování zákazníků? 2/ Co byste označila za klíčové přednosti konkurence v oblasti komunikačního mixu? 3/ Jak byste podpořila předpoklad, že Vaše návrhy mají vést ke zvýšení zisku, obratu a tržního podílu?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Práce využívá standardní východiska použitelná pro řešení daného problému. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Rozdílná kvalita vkládaných obrázků. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Citace v některých částech práce mohly být jasnější - zejména jde o praktickou část. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Analytická část má obecně velmi dobrou strukturu. S ohledem na téma není analýza komunikačních aktivit konkurence a zákazníků zcela optimální. U analýzy zákazníků, která se opírá primárně o dotazníkové šetření je otázkou, jaká je vypovídací schopnost tohoto šetření. Na druhou stranu je velice pozitivní přístup, kdy autorka kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístupy v analýze. Jako celek je analýza spíše popisná s minimem kvantitativních údajů. Pro závěrečný souhrn výsledků analýzy je poměrně dobře využita SWOT analýza. Slabší je ovšem odůvodnění jednotlivých faktorů SWOT. | |
Splnění stanovených cílů | C | Cíle práce jsou naplněny na přijatelné úrovni. | |
Praktická využitelnost výsledků | E | Problémem návrhů je jistá obecnost a nedotaženost formulace. V cílech práce autorka uvádí, že návrhy mají směřovat k růstu zisku, obratu a tržního podílu. Tento aspekt není ovšem v návrhové části žádným způsobem zhodnocen. Jako celek lze návrhy považovat za dobrý rámec možných opatření, která obecně mohou vést ke kvalitativnímu zlepšení komunikačních aktivit. Pro jejich finální vymezení a zhodnocení by bylo třeba konkretizovat jak jejich vyhodnocení a podmínky realizace, tak analýzu. |
Předmětem bakalářské práce slečny Magdalény Košnarové bylo sestavit návrh marketingové podpory prodeje pro společnost Auto RS v.o.s v Pardubicích. Na základě provedené analýzy byla navržena strategie komunikačního mixu, což bylo hlavním cílem. Práci shledávám jako přínosnou, výsledky práce se dají použít v praxi. Průzkum konkurence považuji za dobře zvolený nástroj. Je třeba hodnotit kladně zejména odvahu slečny Košnarové navrhnout vlastní řešení a snahu o objektivní zjištění názorů potenciálních zákazníků při provedené anketě. Z hlediska požadavků daných zadáním hodnotím zpracovanou bakalářskou práci jako úplnou a doporučuji ji k obhajobě. Níže uvedené otázky mají sloužit zejména jako náměty k diskusi při obhajobě bakalářské práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 66465