ZÁBOJNÍK, P. Podnikatelský záměr na nákup, renovaci a prodej automobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Ulč, Jakub

Cílem práce bylo vytvořit podnikatelský záměr v oblasti dovozu a prodeje automobilů. Cíl shledávám jako splněný. Návrhy jsou vytvořeny na dobrém teoretickém základu a vycházejí ze zpracovaných analýz, u kterých avšak místy není jasné, kde informace byly získány. Samotné návrhy jsou relevantní a na dobré úrovni. Kladně hodnotím samotný záměr, ke kterému má autor i osobní vztah. Dále využití přístupu lean canvas, který je efektivní a není často využit u "standardních" BP a poměrně komplexních návrhů s velkým důrazem na vytvoření grafických návrhů. Negativně hodnotím autorovu inklinaci k vytváření návrhů již v analytické části (4P), protože v současné chvíli společnost neexistuje a také jméno společnosti je najednou zobrazeno poprvé v 2.2. a není jasné, že je to společnost, kterou autor má jako podnikatelský záměr. Také neuvedení stran u zdrojů v textu, z kterých autor čerpal a autor nevyužil více zdrojů u jednotlivých kapitol, kde často vycházel jen z jednoho zdroje. Autor nebere v potaz problematiku DPH a také nejsou uvedeny náklady na účetní / právníka (zmíněno, jen že budou externě). Práce je na dobré odborné i formální úrovni, s uspokojivým počtem využitých odborných zdrojů. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Při Vašem záměru bude nová společnost plátcem DPH - Co z toho pro Vás plyne a jak se případně změní Vaše návrhy / kalkulace?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací D
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Mráček, Pavel

Autor v práci prokazuje svoje schopnosti využít získaných znalostí pro zpracování výstupů z analýz i následné návrhy. Je zde také zřejmé, že práci připravuje jako podklad pro svoje vlastní podnikání. Tento fakt se místy může z nadšení autora přesunout do drobné autorské slepoty. Výstupy analýz jsou pak relevantní pro nastavení následných návrhů. Návrhy samotné pak mohou autorovi poskytnout podklad při nastartování vysněné činnosti. Z tohoto pohledu lze práci vnímat jako prakticky využitelnou a přínosnou.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Výstupy práce směřují k naplnění cíle stanoveného v zadání.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C V práci je využito vhodného postupu i adekvátních metod. V analytické části autor popisuje marketingový mix, který lze vnímat spíše jako součást návrhů. Pozitivně zde hodnotím, ne zcela standardně v bakalářských pracích využivaný přístup lean canvas.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autor prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich adekvátní závěry, které uplatňuje v návrhové části.
Praktická využitelnost výsledků C Výsledky práce jsou prakticky dobře využitelné. Předpokládám, že autor ví podrobně veškeré kroky realizace i nad rámec samotné BP.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce vychází ze standardní, vhodné struktury. Autor využívá vhodné terminologie a vyjadřuje se odborným jazykem.
Práce s informačními zdroji E Práce využívá vhodných zdrojů informací, které jsou uvedeny v seznamu. V případě návrhové části autor opomněl vložit zdroje týkající se vlastního zpracování.
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 160490