HRKĽOVÁ, Z. Metody hlubokého učení pro strojové hraní hry Scotland Yard [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Aktivitu hodnotím jako průměrnou. Na jedné straně byla znát snaha studentky zadání řádně zpracovat, na druhé straně text měl být dokončet o několik týdnů dříve, aby jej bylo možné řádně zkorigovat.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Tato práce měla navazovat na několik obdobných prací, ve kterých se v minulosti řešilo téma strojového hraní hry Scotland Yard. Tentokrát měly být po domluvě se studentkou nově použity neuronové sítě. Jelikož studentka použila jen základní sítě, je pochopitelné, že ve srovnání s metodami MCTS nebo Alfa Beta jsou výsledky slabší. Přesto zadání považuji za splněné a přínosné v tom směru, že prápadní další řešitelé, kteří se pokusí použít pokročilejší systémy učení pro tento problém, se mohou dosaženými výsledky inspirovat. | ||
Práce s literaturou | Literatura byla volena vhodně k tématu studentkou během zpracovávání práce. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | V průběhu tohoto semestru studentka průběžně prezentovávala svůj pokrok ve zpracovávání zadání. Otestovala použití klasických neuronových sítí pro řešený problém. Ke zvažovanému pužití konvolučních neuronových sítí již čas bohužel nezbyl. | ||
Aktivita při dokončování | Již jsem uvedl, že výsledky s použitím klasických neuronových sítí jsem znal v předstihu. Text jsem již neměl možnost přiliš korigovat. Některé části jsem měl k dispozici v předstihu, celý text však jen několik dní před termínem odevzdání. | ||
Publikační činnost, ocenění | Není mi známa. |
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání kromě běžných náležitostí vyžaduje nastudovat mírně nadstandardně komplikovanou problematiku strojového učení. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | 41 stran v LaTeXu. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 80 | Struktura práce je v pořádku, text je srozumitelný. Ale mnoho zásadních informací je skryto v mnohoslovním textovém popisu. Ten je v pořádku, ale doprovodit ho sugestivnější formou obrázků a diagramů by napomohlo snadnějšímu a rychlejšímu pochopení obsahu. Např. v kapitole 5 bych uvítal formálněji a přehledněji formulovanou definici vstupu pro neuronovou síť. | |
Formální úprava technické zprávy | 80 | Typograficky a jazykově je práce na velmi dobré úrovni, kterou narušuje několik detailů: Občasné překlepy. Odkazy na zdroje jsou atypicky uvedeny bez mezery, jako součást předchozího slova. V závěru jsou uvedeny odkazy na čísla kapitol a sekcí poněkud brutálním způsobem. | |
Práce s literaturou | 80 | Zdroje jsou vybrány rozumně, v souladu s řešenou problematikou. Jsou řádně citovány. Vlastní přínos autorky je zřetelně odlišen. | |
Realizační výstup | 100 | Realizační výstup je plně funkční, v souladu s dokumentací. Převzaté části implementace jsou zřetelně odlišeny od vlastní tvorby. | |
Využitelnost výsledků | Práce navazuje na předchozí výsledky v oblasti hraní her a přináší nové výsledky s využitím neuronových sítí. Výsledky jsou použitelné pro výuku i výzkum. |
eVSKP id 144325