HRKĽOVÁ, Z. Metody hlubokého učení pro strojové hraní hry Scotland Yard [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Zbořil, František

Aktivitu hodnotím jako průměrnou. Na jedné straně byla znát snaha studentky zadání řádně zpracovat, na druhé straně text měl být dokončet o několik týdnů dříve, aby jej bylo možné řádně zkorigovat.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Tato práce měla navazovat na několik obdobných prací, ve kterých se v minulosti řešilo téma strojového hraní hry Scotland Yard. Tentokrát měly být po domluvě se studentkou nově použity neuronové sítě. Jelikož studentka použila jen základní sítě, je pochopitelné, že ve srovnání s metodami MCTS nebo Alfa Beta jsou výsledky slabší. Přesto zadání považuji za splněné a přínosné v tom směru, že prápadní další řešitelé, kteří se pokusí použít pokročilejší systémy učení pro tento problém, se mohou dosaženými výsledky inspirovat.
Práce s literaturou Literatura byla volena vhodně k tématu studentkou během zpracovávání práce.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace V průběhu tohoto semestru studentka průběžně prezentovávala svůj pokrok ve zpracovávání zadání. Otestovala použití klasických neuronových sítí pro řešený problém. Ke zvažovanému pužití konvolučních neuronových sítí již čas bohužel nezbyl.
Aktivita při dokončování Již jsem uvedl, že výsledky s použitím klasických neuronových sítí jsem znal v předstihu. Text jsem již neměl možnost přiliš korigovat. Některé části jsem měl k dispozici v předstihu, celý text však jen několik dní před termínem odevzdání.
Publikační činnost, ocenění Není mi známa.
Navrhovaná známka
C
Body
75

Posudek oponenta

Janoušek, Vladimír

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání kromě běžných náležitostí vyžaduje nastudovat mírně nadstandardně komplikovanou problematiku strojového učení.
Rozsah splnění požadavků zadání
Rozsah technické zprávy 41 stran v LaTeXu.
Prezentační úroveň technické zprávy 80 Struktura práce je v pořádku, text je srozumitelný. Ale mnoho zásadních informací je skryto v mnohoslovním textovém popisu. Ten je v pořádku, ale doprovodit ho sugestivnější formou obrázků a diagramů by napomohlo snadnějšímu a rychlejšímu pochopení obsahu. Např. v kapitole 5 bych uvítal formálněji a přehledněji formulovanou definici vstupu pro neuronovou síť.
Formální úprava technické zprávy 80 Typograficky a jazykově je práce na velmi dobré úrovni, kterou narušuje několik detailů: Občasné překlepy. Odkazy na zdroje jsou atypicky uvedeny bez mezery, jako součást předchozího slova.  V závěru jsou uvedeny odkazy na čísla kapitol a sekcí poněkud brutálním způsobem.
Práce s literaturou 80 Zdroje jsou vybrány rozumně, v souladu s řešenou problematikou. Jsou řádně citovány. Vlastní přínos autorky je zřetelně odlišen.
Realizační výstup 100 Realizační výstup je plně funkční, v souladu s dokumentací. Převzaté části implementace jsou zřetelně odlišeny od vlastní tvorby.
Využitelnost výsledků Práce navazuje na předchozí výsledky v oblasti hraní her a přináší nové výsledky s využitím neuronových sítí. Výsledky jsou použitelné pro výuku i výzkum.
Navrhovaná známka
B
Body
85

eVSKP id 144325