FABRÍCI, T. Aerodynamické tunely pro osobní automobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Student Tomáš Fabríci ve své práci předkládá rešerši v oblasti aerodynamických tunelů a jejich použití při testování vnější aerodynamiky automobilů. Student pracoval poměrně samostatně, přesto předložil čtivou rešeršní práci, které se dá vytknout asi jen neúplný přehled existujících aerodynamických tunelů. Nicméně 2 vybrané jsou zdokumentovány detailně.Je škoda, že se student nepustil do vlastních simulací proudění v některých částech tunelu, např. vstupním konfuzoru.Práci doporučuji k obhajobě a po úspěšném obhájení doporučuji udělení titulu bakalář.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce Tomáše Fabricího je rešeršního charakteru a pojednává o aerodynamických tunelech pro osobní vozy. V úvodní části je popsán historický vývoj aerodynamických tunelů. Dále jsou popsány základní konstrukce aerodynamických tunelů, jejich typy a konstrukční řešení, načež navazuje detailnější popis základních částí aerodynamických tunelů jako jsou tryska, difusor aj. V další části se autor zaobírá samotným měřením v aerodynamických tunelech, popisuje metody měření, měřené veličiny, problémy a výzvy, se kterými je nutné se při měření vypořádat. Nechybí kapitola zabývající se budoucností aerodynamických tunelů. Na konci rešerše je uveden přehled aerodynamických tunelů v Evropě, kde jsou uvedeny popis a parametry dvou aerodynamických tunelů pro osobní vozy. Po grafické a stylistické stránce je práce na velmi dobré úrovni. V práci je uvedený dostačující počet literárních zdrojů, ze kterých bylo čerpáno, nicméně se objevují dlouhé pasáže, kde bylo čerpáno pouze z jednoho zdroje. V kapitole 4 je výčet pouze dvou aerodynamických tunelů v Evropě. Při důkladnější rešerši by tento seznam mohl být jistě rozšířen aspoň o další dva aerodynamické tunely. Některé obrázky obsahují anglické popisky, ačkoli je práce psána v slovenštině. V textu se objevují řečnické otázky, které se do technicky zaměřené práce nehodí. Kapitola 3.4.2 týkající se měření vnějšího hluku by mohla být popsána více do hloubky a doplněna o obrázky pro lepší pochopení čtenáře. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě s hodnocením B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 150377