RENDEK, A. Návrh konstrukce a řízení všesměrového podvozku do pískového terénu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Předložena diplomová práce splňuje všechny zadané cíle. Začátek práce je věnován rešerši v oblasti všesměrových podvozků. Následuje rozbor úlohy, čtyři originální návrhové varianty a jejich zhodnocení multikriteriální analýzou. Vybraná varianta je detailně navržena a konstruovaná, na základe nespočetných výpočtu potřebných po návrh, kde je robot v nejvíc zatíženém stavu. Konstrukce robota je detailně zpracovaná a doplněna o výkresy vybraných dílu. V práci nechybí ani návrh řízeni podvozku. Práci hodnotím na výbornou a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Rešerše je vhodně zaměřená na řešenou problematiku. Již zde je viditelná schopnost studenta čerpat relevantní informace z literatury a vyvozovat ze získaných poznatků závěry a podstatné parametry pro jeho řešený problém. Velmi kladně hodnotím kapitolu 3, ve které jsou na základě požadavků / vstupních údajů vyloučeny teoreticky možné návrhové varianty, původně inspirované právě v rámci rešerše. Samotné návrhové varianty jsou vhodně navržené. K multikriteriálnímu hodnocení rovněž nemám výhrady, navržená kritéria i jejich váhy jsou relevantní. Výpočet je proveden velmi pečlivě a vzhledem ke složitější orientaci z důvodu analýzy silových zatížení a geometrických rozměrů v prostoru je i vhodně doplněn nákresy. Zde jen postrádám zřetelné vysvětlení, proč úhel sklonu "nakloněné roviny," po které se bude podvozek pohybovat, je 10°, když sypný úhel písku je v DP uveden 28°. Jedním z požadavků na psaní DP na ÚVSSR je zahrnutí systémového rozboru do práce. Ačkoliv to v zadání nebylo explicitně vyjádřené, kladně hodnotím, že je systémový přístup aplikován v rámci celé DP. Jedinou drobnou výtku mám k sestavě DP-03, kde v řezu schází osy. Autor vytvořil velmi kvalitní DP, doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 140338