GONOS, J. Pásový dopravník dřevní štěpky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Práce začíná obecným, stručným a spíše zbytečným popisem typů pásových dopravníků, obecně známými některými fakty. Dále je proveden jistý rozbor dřevní štěpky, hodnota měrné hmotnosti v zadání je dosti vysoká, může jít o technologickou směs pelet - granulí po částečném lisování. Dřevo s nejvyšší měrnou hmotností je ebenové dřevo, dosahuje se hodnot 600 až 1300kg/m3. Výpočet je proveden podle platných norem. Přínosem práce je celkové dosti robustní pojetí konstrukce, zakrytování pásového dopravníku, primární a sekundární čistič pásu a vnitřní šípový stěrač. Výkresovou dokumentaci dle požadavků zadání lze považovat za kvalitně provedenou. Ale závitová tyč rozhodně nemůže nahradit kotevní šrouby do betonu, to vhodno přidat do obhajoby. Tuto práci doporučuji k obhajobě.
Tato práce pojednává o pásovém dopravníku s užitím na dopravu dřevní štěpky. Student začíná kategorickým rozčleněním dopravníků dle typů a jednotlivých užitých prvků a dále přechází na klasifikaci a rozbor druhů dřevní štěpky. Dle klasifikace dřevní štěpky, která se v měrných hmotnostech pohybuje s uvážením velkého poměru obsahu vody kolem 380 kg/m3 a není dále uvedeno, co je za materiál uvedeno v zadání – měrná hmotnost 650 kg/m3. K provedení výpočtů se student odkazuje na platnou normu. Student klade důraz na jednotlivé prvky pásového dopravníku včetně čističů pásů, ale i stěračů. Práce je velmi dobře a kvalitně zpracovaná včetně i když ve výpočtech se čtenář dokáže při menší nepozornosti ztratit. Výkresové dokumentace je velmi přehledná a dobře provedená. Práci doporučuji k obhajobě
eVSKP id 145953