SÝKORA, M. Využití moderních technologií pro návrh výroby dětské skládačky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Posuzovaná bakalářská práce je zpracována v souladu se zadáním na výborné úrovni. Práce se mimo jiné zabývá zejména návrhem, rozborem, konstrukcí a výrobou dětské skládačky za podpory moderní CAD aplikace, použité aditivní technologie a konvenční metody obrábění. Práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku, účel a využití skládačky jako nástroje pro rozvoj dětské mysli v raném věku. Součástí teorie je charakteristika a rozbor aditivních technologií Rapid Prototyping (nejvíce aplikované aditivní metody), včetně popisu materiálů aplikovaných u aditivní metody Fused Deposition Modeling. Praktická část práce se zabývá tvorbou 3D modelu dětské skládačky (počítačové modelování v parametrickém CAD programu Autodesk Inventor, kontrola výstupních dat) a jeho výrobou pomocí 3D tiskárny typu RepRap (výroba jednotlivých dílů skládačky). Poslední část práce je věnována povrchové úpravě jednotlivých dílů a celkovému sestavení modelu dětské skládačky. Práce je ukončena technicko-ekonomickým zhodnocením, které je spojeno s rozborem nákladů na výrobu dětské skládačky na domácí tiskárně a doporučením ekonomicky nejvýhodnější varianty řešení výroby, včetně výsledného cenového porovnání u vybraných výrobních společností/organizací (vyčíslení nákladů na výrobu). Student získával potřebné informace a podklady na pravidelných konzultacích a na různých školních pracovištích. Získané informace maximálně zužitkoval v předložené práci. Po grafické stránce je práce zpracována rovněž na výborné úrovni. Podklady potřebné pro svoji práci student čerpal z literárních, odborných, ale převážně z elektronických zdrojů, o které se také opírá. Při řešení bakalářské práce postupoval student správně. Prezentované výsledky jsou přesvědčivé a jsou přehledně uspořádány pomocí obrázků, tabulek a grafické závislosti. Práce je přehledná a srozumitelná. Z výše uvedených skutečností vyplývá, že student splnil zadání v plném rozsahu, a proto doporučuji bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Studentem předložená bakalářská práce se zabývá návrhem, rozborem, konstrukcí a výrobou dětské skládačky za podpory moderní CAD aplikace, použité aditivní technologie a konvenční metody obrábění. Práce obsahuje typografické chyby (60°C, …). Po grafické stránce je práce zpracována na výborné úrovni. Práce je zpracována v souladu se zadáním a splňuje náležitosti dané příslušnými předpisy pro vysokoškolské kvalifikační práce. Doporučuji bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 109410