JEŽEK, S. Cín a jeho sloučeniny v životním prostředí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2014.
Student Stanislav Ježek splnil zadání své bakalářské práce na téma: „Cín a jeho sloučeniny v životním prostředí“. Bakalářská práce byla zadána na vypracování literární rešerše týkající se vlastností cínu a jeho sloučenin, použití, cest vstupu a metod jeho stanovení v jednotlivých složkách životního prostředí, se zaměřením na vodní ekosystémy. Do budoucna se počítá, že student na tuto práci naváže svou diplomovou prací. Studium literatury a její zpracování v literární rešerši a kvalitu zpracování výsledků hodnotím jako dobré. Využití poznatků z literatury, interpretaci výsledků, jejich diskusi a závěry práce a jejich formulace jako velmi dobré. Student přistupoval ke své bakalářské práci zodpovědně, pravidelně se mnou svá zjištění konzultoval. Bakalářskou práci studenta Stanislava Ježka hodnotím známkou velmi dobře / B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | C | ||
Využití poznatků z literatury | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | C | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | B | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | B |
Práce poskytuje ucelené základní informace týkající se problematiky Cínu a jeho sloučenin v životním prostředí. Bakalářská práce obsahuje minimum překlepů a typografických chyb, ačkoliv se jedná o studentovu prvotinu. Úvod by mohl obsahovat obecnější informace. V textu jsou místy neodborné formulace vět a nelogické řazení odstavců. Dále v textu chybí sjednocení mezer v jednotkách a sjednocené zarovnání popisků obrázků. Obrázek 4 obsahuje anglický popisek a chybí obrázek 3 a 5 a kvalita obrázků 11, 12 a 13 je horší. Oceňuji názorné obrázky 2 a 4 vysvětlující kontaminaci životního prostředí cínem. V kapitole 2.6. je formulace „ztráta organických skupin“. Lepší by byla formulace „odštěpení organických skupin“. V kapitole 2.9.8. chybí přesné označení normy. V kapitole 2.9.9. chybí diskuse k porovnání analytických metod pro stanovení cínu. Hlavním nedostatkem práce je absence aktuální literární rešerše ohledně cínu od roku 2008 a novější. V závěru chybí doporučení pro další výzkum. V bakalářské práci student využil poznatků z kvalitní odborné literatury. Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení dobře / C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | C | ||
Kvalita zpracování výsledků | C | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | C | ||
Využití literatury a její citace | C | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | C |
eVSKP id 67394