ŠÍDLOVÁ, L. Modelování a optimalizace flíčkových antén [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Cílem projektu bylo navrhnout v programu ANSOFT Designer jednoduchou flíčkovou anténu. Návrh měl být následně ověřen v programu COMSOL Multiphysics. Splnění zadání. V práci byla navržena jednoduchá planární anténa s obdélníkovým flíčkem a jednoduchá anténa s kruhovým flíčkem. Obě antény byly modelovány a laděny v programu ANSOFT Designer. Návrh obdélníkového flíčku byl ověřen experimentálně, návrh kruhového flíčku byl porovnán se simulací v programu COMSOL Multiphysics (dvojrozměrný rotačně symetrický model). Vypracování trojrozměrného modelu obdélníkového flíčku se nezdařilo. Všechna porovnání měla být vypracována pečlivěji. U kruhového flíčku jsou "porovnávány" kmitočtové průběhy poměru stojatých vln (ANSOFT Designer) s rozložením intenzity pole v blízké oblasti (COMSOL Multiphysics). U obdélníkového i kruhového flíčku chybí podrobnější diskuse. Aktivita. Studentka pracovala samostatně, diskutovala pouze komplikovanější problémy. Nicméně, očekával jsem přeci jen větší nadšení pro věc. Formální zpracování. Při porovnávání parametrů antén získaných měřením a simulacemi, resp. simulacemi v rozdílných programech měly být tyto parametry vyneseny vždy do stejného grafu. Jinak jsem v práci nenašel žádné závažné formální nedostatky. Literatura. Studentka efektivně využívala doporučenou literaturu a aktivně vyhledávala další zdroje informací.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | E | 25/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | D | 13/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 |
Studentka se ve své práci zabývá návrhem a modelováním flíčkových antén. Z věcného hlediska obsahuje práce celou řadu chyb a nepřesností. Vlastní návrh flíčkové antény s obdélníkovým motivem, která je napájena mikropáskovým vedením je nedostatečně popsán - chybí např. postup optimalizace antény, směrové charakteristiky antény, zisk apod. Některé obrázky v textu jsou špatně popsány (např. Obr. 6.1 a Obr. 6.3). Nerozumím, proč se studentka v práci zabývá návrhem flíčkové antény s kruhovým motivem, která je napájena koaxiálním vedením, když toto není v požadavcích zadání. Velmi překvapující je i fakt, že studentka hodnotí výsledky měření dobře, ačkoliv PSV realizované antény v minimu svého průběhu dosahuje 2,5 dB. Ověřit výsledky návrhu antény v programu COMSOL Multiphysics se nepodařilo. Z formálního hlediska je text práce v celku na dobré úrovni. Některé proměnné symboly v textu nejsou psány kurzívou, text práce není zformátován a výsledky modelování a měření měli být vyneseny do společného grafu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | D | 12/20 | |
Odborná úroveň práce | F | 18/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | F | 5/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 15783