PROKOPOVÁ, M. Návrh úprav mezinárodní marketingové strategie vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebovský, Vít

Cílem této diplomové práce je návrh úprav marketingové strategie společnosti, které povedou k efektivnímu dosahování krátkodobých i dlouhodobých marketingových cílů v návaznosti na korporátní cíle. Cíl považuji za splněný s drobnými připomínkami. Práce je zaměřena na podnik Letiště Brno, a.s. a vzhledem k úplnému uzavření letiště v rámci protiepidemiologických opatření byla negativně ovlivněna především dokončovací fáze analytické části práce a příprava samotných návrhů. Přes tuto nepříznivou situaci autorka práci zpracovala na odpovídající úrovni a pokusila se i zohlednit některé vlivy aktuální situace. Práce je strukturovaná dobře v analytické i návrhové části. Oceňuji, že i přes negativní vliv situace dokázala zpracovat a vyhodnotit vlastní výzkum. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Za nejvýznamnější rizika pro Vaše návrhy uvádíte nedostatek cestujících, což je dlouhodobý problém brněnského letiště. Co v tomto ohledu očekáváte v souvislosti s aktuální pandemickou situací v horizontu jednoho roku a střednědobém horizontu tří let?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Eliáš, Daniel

Studentka zpracovala práci s cílem návrhu úprav marketingové strategie společnosti, které povedou k efektivnímu dosahování krátkodobých i dlouhodobých marketingových cílů v návaznosti na korporátní cíle. Stanovených cílů bylo dosaženo a jsou navrženy konkrétní úpravy. Metody řešení byly zvoleny adekvátně a byla použita dostupná data. Zde bych jen dodal, že kalkulace výnosů z prodeje sáčků a visaček by se měla opírat spíše o počty odlétajících cestujících, než o jejich celkový počet zahrnující i přilétající a tranzitní cestující. Praktická dosažitelnost je z části ovlivněna současnými omezeními v letecké dopravě, z části závisí na složitých jednáních (nové linky). Návrhy jsou však postaveny rozumně a odpovídají cílům práce. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků D
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 126670