PAŤHA, V. Analýza běhu hnacího ústrojí vozidla po úniku provozních kapalin [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Tokař, Stanislav

Předložená práce splňuje zadané cíle a obecné požadavky na diplomovou práci magisterského studia. Student prokázal dostatek aplikačních schopností, že je schopen samostatně řešit a písemně prezentovat zadaný inženýrský problém. Během zpracování práce student konzultoval s vedoucím a rady účinně zapracoval.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání B Diplomant splnil stanovené cíle práce. Svým rozsahem práce splňuje kritéria na VŠKP tohoto typu.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A V teoretické části se student zabýval popisem mazací a chladící soustavy pohonného ústrojí osobních automobilů. Dále popsal základy tribologie a tribodiagnostiky a přehledně popsal následky provozu bez provozních kapalin.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody C Student popsal 4 provedené experimenty chodu pohonných ústrojí osobních automobilů bez provozních kapalin. Zaměřil se na zjištění doby vzniku fatálních poškození a popisem následných důsledků.
Odborná úroveň diplomové práce B
Přínos pro praktické i teoretické využití C Přínost práce pro praktické využití shledávám, zejména v přehledně publikovaných časech běhu pohoných ústrojí autombilů bez provozních kapalin než dojde k jejich zastavení v důsledku fatální poruchy.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 A Student pracoval s literaturou v souladu s uvedenou normou.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Zpracovaná diplomová práce je přehledně editovaná, text, obrázky a tabulky jsou na velmi dobré úrovni.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Tylšar, Vladimír

Zjištěných závěrů práce lze již použít alespoň ke hrubému odhadu časového intervalu, po kterém dojde vlivem nedostatku provozních kapalin k rozsáhlému poškození jednotlivých podskupin hnací soustavy vozidla. Podrobnější experimentální zkoumání by si při tématu zadání vyžádalo mnohem více vlastních experimentů podobných těm, které diplomant prakticky prováděl: Zároveň by bylo vhodné i potřebné najít a definovat metodiku k možné analýze podobných experimentů nejen pro větší poškození jednotlivých podskupin hnací soustavy, ale ověřit i reálnou dobu, kdy např. po běhu motoru např. při náhlé ztrátě olejové náplně ještě nedojde k mechanickému poškození nad rámec běžného opotřebení a podobně. Námětů pro toto či obdobné téma by se jistě našlo mnoho. Řešení (byť částečné) však nelze požadovat po jedné diplomové práci a s přihlédnutím k výše uvedenému hodnotím celkově práci "velmi dobře".

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování C Vlastní problematika zadání by si vyžádala množství experimentů, jejichž objem a časová náročnost by překračovaly účel zadané práce a praktické možnosti diplomanta k jejímu řešení. V rámci předpokládaného objemu a účelu závěrečné diplomové práce mohu hodnotit úplnost vypracování vcelku kladně.
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce B Zde se zadání diplomant zhostil velmi dobře, jeho přístup je logický a systematický.
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody C Způsob zpracování a navrženou a použitou metodiku považuji za dobře navrženou a provedenou s přihlédnutím k nepříznivé aktuální situaci v době provádění vlastních experimentů.
Obtížnost a správnost řešení C Aby bylo možno výsledky provedených experimentů dostatečně analyzovat a vyhodnotit, bylo by nutné jev "běhu hnacího ústrojí bez provozních kapalin" zkoumat na mnohem více srovnatelných vozidlech za nejrůznějších provozních podmínek. Ke správnosti zvoleného postupu a řešení zadání zde však nemám závažnějších připomínek.
Přínos pro praktické i teoretické využití B Otázka typu (např.) "Jak dlouho může být motor obdobného vozidla v provozním zatížení bez oleje do jeho nevratného poškození" je řešena u soudů poměrně často v souvislosti s nehodami skutečnými i fingovanými, při nárokování např. náhrady škody za poškozený motor a podobně. Výsledky práce jsou již prakticky použitelné.
Odborná jazyková úroveň C
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 120290