BLAŠKO, D. Řízení aktivních prvků LEGO Technic z prostředí EV3 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Pan Blaško si zvolil téma, které ho bavilo a plnění jednotlivých úkolů se zhostil se zjevným nadšením. Zadání tak bylo splněno v plném rozsahu a student navíc implementoval významná rozšíření nad rámec zadání. Výsledky práce mají přesah i mimo akademickou sféru, kde díky detailní dokumentaci a zveřejnění všech specifikací produktu mohou pomoci i dalším nadšencům z LEGO komunity. Doporučuji hodnocení "A".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo pro prostředí LEGO Mindstorms EV3 vytvořit řešení pro ovládání oficiálně nekompatibilních prvků ze starších generací. Zadání hodnotím jako obtížnější. Požadované cíle byly splněny v plném rozsahu a práce navíc obsahuje podstatná rozšíření nad rámec zadání, např. návrh vlastního PCB, které si student nechal vyrobit v profesionální kvalitě, návrh a 3D tisk "šasi" pro výrobek, nebo implementaci EV3-G bloků pro software, kterým se výtvory programují. | ||
Práce s literaturou | Student využil doporučené literatury a další relevantní zdroje si samostatně dohledal, což nebyl snadný úkol, neboť mimo oficiální specifikace v řešené oblasti není mnoho informačních zdrojů. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl při řešení velmi aktivní a bylo vidět, že ho řešené téma baví. Svůj postup průběžně konzultoval a termíny plnil bez problémů. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byly dokončeny ve výrazném předstihu, díky čemuž měl student časoprostor na tvorbu dalších rozšíření nad rámec zadání. Práci jsem dostal k připomínkování včas a mé připomínky student zapracoval. | ||
Publikační činnost, ocenění | Realizační výstup práce práce, včetně specifikace PCB a modelu pro 3D tisk student zveřejnil na portálu GitHub: https://github.com/Dannero/LEGO-Mindstorms-EV3-Motor-Driver |
Pan Blaško odvedl spoustu práce a vytvořil funkční řešení. Nad rámec zadání navrhl několik desek, které jsou kompatibilní se stavebnicí Lego. Věřím, že dosažené výsledky by mohly být využité v praxi.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání vyžaduje zprovoznit komponenty, které nejsou oficiálně kompatibilní. Dopředu nebylo jasné, jak toho dosáhnout, ani jak to bude náročné. Na druhou stranu zadání poskytuje volnost v tom, aby si student mohl vybrat komponenty, které reálně půjde společně použít. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Nad rámec zadání považuji absolvování několika iterací vývoje desky, které ovládá stavební bloky a motory. Drobnější výhrady mám k bodům 5 a 6. Z textu práce je zřejmé, že vzniklo několik modelů (sekce 7.5), není však jasné jaké ovládací programy přesně vznikly. Na ústní konzultaci jsem dostal vysvětlení. | ||
Rozsah technické zprávy | Práce má spíše rozsah diplomové práce, je však nutné poznamenat, že jsou texty informačně bohaté a student má co popisovat. Níže se zamýšlím nad strukturou práce, nicméně technická zpráva by kratší nejspíše nebyla, i kdyby se struktura změnila. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 85 | V práci se míchá návrh, implementace a testování. Na jednu stranu je to dané popisem iterativní části práce, na druhou stranu by mohl být čtenář lépe informován o tom, proč konkrétní iterace vznikla. Např. by u každé iterace mohly být uvedeny jasné cíle, zmíněné, které nekompatibilní součástky student použil, na jaké problémy narazil a jak je využil. Na konec by mohlo být testování demonstrující funkčnost a identifikující nedostatky. Lépe a pochopitelněji by mohla být popsána validace dosažených výsledků. | |
Formální úprava technické zprávy | 98 | Práce je psaná pěknou angličtinou. Výhrady mám jen k použití budoucího času pro aktivity, které již proběhly. Domnívám se, že by bylo možné zapracovat na členění textu do odstavců. | |
Práce s literaturou | 90 | Výběr literatury odpovídá zaměření práce. Přestože povětšinou jsou využity online prameny, obsahuje i vědecké publikace k tématu. Jediná výhrada směřuje k sekci 4.1, u které není jasné zda popisuje známé fakty, nebo zjištění studenta. Pokud popisuje myšlenky jiných, měl by být citován zdroj. | |
Realizační výstup | 95 | Student vytvořil několik iterací desek řešící téma, své úvahy patřičně podporoval argumenty. Desky doplnil i 3D tiskem obalů, aby šlo zařízení použít jako součástku ve stavebnici Lego. Autorovy zdrojové kódy jsou označené a komentované. | |
Využitelnost výsledků | Práce přináší nové poznatky. Student nezmiňuje, zda výsledky nějak průběžně předával komunitě, nebo zda se tak chystá učinit. Práce má však potenciál využití i dalšími osobami. |
eVSKP id 153618