HLAVÁČ, F. Návrh řízení formulového vozidla s použitím kardanových kloubů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Bc. František Hlaváč si vybral téma své diplomové práce na základě svého působení v týmu Formule Student. Na práci pracoval intenzivně již v prvém roce po zadání práce, ve druhém roce, kdy zastával funkci teamleadera studentského týmu, vytvořené konstrukce a výsledky simulací především zpracovával do výsledné podoby práce. Pracoval do značné míry samostatně, využíval rovněž konzultací u partnerských firem. Výsledný konstrukční návrh vykazuje oproti předešlá variantě využívající převod kuželovými koly značně nižší hmotnost a potlačuje nežádoucí jev tzv. krokování“. Další vývoj vede nyní především na v práci zmiňované použití kuličkových ložisek. Práce je po formální stránce zpracována pečlivě, úroveň odborného vyjadřování studenta je velice dobrá. Na práci je nutno ocenit, že dovedla provedený konstrukční návrh do praktického použití na vozidle a přispěla také k možnostem testování tuhosti řízení. Cíle práce dané zadáním splněny nad původně plánovaný rozsah, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Autor v diplomové práci navazuje na svoji bakalářskou práci, kde byla řešena sestava hřebene řízení. V diplomové práci se věnuje komplexně celému systému řízení monopostu Formule Student. V úvodu práce jasně definuje cíle, kterých má být dosaženo a pomocí inženýrských postupů jasně směřuje k jejich dosažení. Při návrhu je využito výpočetních metod pomocí metody konečných prvků a následně po výrobě celého systému provedl měření, které ověřuje tuhost celého systému řízení a porovnává ho s předchozím řešením z monopostu Dragon 7. Výsledky práce byly ověřeny testem v praxi, kdy celý systém absolvoval bez poruchy celou závodní sezónu. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 120565