BROŽOVÁ, M. Srovnání obsahu aromaticky aktivních látek vybraných typů sýrů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2018.
Tato práce je pilotní částí projektu, který se bude zabývat komplexní charakterizací a srovnáním vybraných typů sýrů, které jsou/nejsou nositeli „Chráněného označení Evropské unie“. Pro tuto práci byly vybrány sýry s bílou plísní na povrchu, české i zahraniční provenience, vyrobené ze syrového příp. pasterovaného, kravského nebo kozího mléka. Podstatou této práce je stanovení těkavých (aromaticky aktivních) látek. V teoretické části jsou, na základě provedené literární rešerše, charakterizovány sýry s bílou plísní na povrchu, vznik aromatických látek během výroby a možnosti jejich stanovení. Cílem experimentální části této práce byla identifikace aromatických látek ve vzorcích a jejich srovnání. Jako metoda stanovení byla zvolena mikroextrakce pevnou fází v kombinaci s plynovou chromatografií s hmotnostní detekcí (SPME-GC-MS). Studentka byla v průběhu práce zcela samostatná, plánovala si experimenty a organizovala práci. Bez problémů zvládla práci s instrumentální technikou. Provedla značné množství experimentů; pracovala systematicky a svědomitě. Prokázala schopnost samostatně řešit zadané úkoly, dobře se orientovala v příslušné problematice. Velmi účinně využívala teoretické znalosti získané v průběhu studia na FCH VUT, které vhodně kombinovala se studiem doporučené domácí i zahraniční literatury. Celkovým výstupem je zajímavá studie s originálními výsledky, které představují cenné východisko pro další navazující experimenty.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Velmi pěkně zpracovaná diplomová práce. Téma bylo zvoleno velice zajímavé a aktuální, studentka ho pojala pečlivě a svědomitě. Splnila stanovené cíle, výsledky vhodně zpracovala a odiskutovala, přičemž je i adekvátně konfrontovala s výstupy literární rešerše. Vyvozené závěry jsou tak odpovídající a smysluplné.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 107960